خبرگزاری کار ایران

خجسته به ایلنا خبر داد:

نهایی شدن طرح استانی‌شدن انتخابات در کمیسیون شوراها با نظر لاریجانی

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام خبر نهایی شدن بررسی جزئیات استانی شدن انتخابات با بهره‌گیری از نظرات نمایندگان و رییس مجلس، از بررسی آن در صحن علنی مجلس طی هفته آینده خبر داد.

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در تشریح بررسی جزئیات طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، افزود: ما در روند رسیدگی به این طرح نظرات موافقان و مخالفان  را جویا شدیم و تمام تلاش خود را در جهت تقویت نقاط قوت و رفع ابهامات احتمالی این قانون انجام داده‌ایم.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نهایی شدن رسیدگی به جزئیات طرح استانی شدن انتخابات با بهره‌گیری از نظرات هیئت رییسه مجلس و رییس مجلس شورای اسلامی انجام پذیرفته و با توجه به فشار‌های اکثریت نمایندگان برای نهایی شدن طرح و ارجاع آن به صحن علنی مجلس، به نظر می‌رسد استانی شدن انتخابات با اقبال اکثریت  نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، استانی شدن انتخابات را تقویت کننده وظایف نمایندگی خواند و یادآور شد: با تصویب این طرح نمایندگان دغدغه‌های خود را در عرصه وظایف کلان و اصلی نمایندگی دنبال خواهند کرد و در این رهگذر با تقویت احزاب، زمینه برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات فراهم خواهد شد. 

کد خبر : ۲۸۰۴۸۰