خبرگزاری کار ایران

جامعه تک صدایی فساد را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۹۹

نماینده مردم سنندج در مجلس ششم تاکید کرد: جامعه‌ یک‌دست و یک‌صدا فساد را افزایش می‌دهد.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که چقدر لازم است تا نیروهای سیاسی در جامعه نسبت به جریان مقابلشان منصفانه برخورد کنند، گفت: یکی از ضروریات و اقتضائات دنیای مدرن برای جامعه این است که گروه‌ها و احزاب مختلف نسبت به هم تسامح داشته باشند.

وی ادامه داد: زندگی بدون همزیستی مسالمت‌آمیز بر اساس مصاحبت و قضاوت منصفانه و عادلانه و پذیرفتن دیدگاه‌ها و نظرات مخالف ممکن نیست حال اگر یک جامعه‌ای بخواهد به سمت پیشرفت و ترقی گام بردارد ضروری است که همه گروه‌ها و افراد ضمن پذیرش دقیق و رعایت انصاف و عدالت در مقابل دیگران هیچ گونه مانعی بر سر هم قرار ندهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اینکه افراد بدون هیچ گونه واهمه‌ای به مخالفانشان اتهام بزنند و برای محروم کردن آن‌ها تلاش کنند، کاری غیراخلاقی و دینی است.

جلالی‌زاده اضافه کرد: این مسائل نشان می‌دهد آن چیزی که آقای احمدی‌نژاد تحت عنوان داشتن جامعه‌ای یکدست و یکصدا بیان می‌کرد، نمی‌تواند موفق باشد، بلکه بیش از پیش ارزش‌ها را کاهش می‌دهد زیرا بشر به علت داشتن خصوصیات ذاتی و فطری و همچنین خواهش‌های نفسانی همیشه در تلاش است همه منافع را به خودش اختصاص دهد.

نماینده سنندج در مجلس ششم با بیان اینکه اگر در مقابل اینگونه خصلت‌های بشر، ناظری نباشد و احساس کند هیچگونه مانعی بر سر راهش نیست، مطمئنا حسی اغنا ناپذیری‌اش نشانی از سرکشی خواهد شد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر در جامعه بیاناتی علیه مخالفان ارائه می‌شود، فکر می‌کنم بیشتر نشان دهنده اخلاق و منش بعضی از این افراد است که به هر صورت خودشان مایل نیستند کسی در مقابلشان قرار داشته باشد و نقاط ضعفشان را گوشزد کند یا اینکه از منافع مردم در مقابل آن‌ها دفاع کند.

هدي احمدي
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز