خبرگزاری کار ایران

اهدای نشان فداکاری به «فاتح آبادان» و خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ارتش در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۸۴

آئین اهدای نشان فداکاری به امیر سرتیپ منوچهر کهتری «فاتح آبادان»، خانواده های معظم شهدا و فرماندهان پیشکسوت دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم اعطای نشان فداکاری اهدایی فرمانده معظم کل قوا به خانواده معظم شهدای دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) شامل امرای شهید «محسن کمال‌خانی»، «یوسف اقبالی جزه»، «زالی جاوید قراچه» و «رسول نظری» و همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس امیران «منوچهر کهتری، فاتح آبادان» و «سید رضی‌الدین سید حاتمی» که در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمدند با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح امروز در مجتمع امام خمینی (ره) وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد.

در این آیین امیر سرتیپ جانباز کهتری با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی توسط رزمندگان ما که با کمترین امکانات نظامی در مقابل دشمن بعثی سرتا پا مسلح بود با مشکلات و سختی های بسیاری همراه بوده که اگر ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری رزمندگان نبود به پیروزی نمی رسیدیم.

این فرمانده ارتش دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در فیلم هایی که از دفاع مقدس منعکس شده، نقش ارتش چنان که باید بیان نشده، این در حالی است که این نیرو نقشی مهم و اثرگذار داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم گفت: ارتش در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس و بعد از آن در موقعیت های مختلف در کنار مردم و نظام بوده است.

امیر سرتیپ رضا آذریان با اشاره به سطح بالای هوشیاری و سرعت عمل در نیروی زمینی افزود: همه تحرکات اطراف مرز را زیر نظر داریم و در کوتاهترین زمان آماده پاسخگویی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث ساخت منزل سازمانی کارکنان منطقه شمال شرق، هم اینک ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت و یک هزار واحد نیز ساخته و تحویل شده است.

در پایان این مراسم از کتاب «ترجمه غریب» حاوی خاطرات دوران دفاع مقدس امیر سرتیپ منوچهر کهتری رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز