خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد؛

جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۵۰

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی در رایزنی‌هایی خود با دانشگاه‌های مطرح عراق توافقاتی را داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه ای که هر رشته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وی افزود: در عین حال تلاش می کنیم دانشگاه‌هایی هم که دانشجو کم دارند یا ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده را مورد تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

زلفی گل در خصوص همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز دانشجویی، تاکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی در زمینه ارز دانشجویی بسیار با سخاوت برخورد می‌کند و برای تسهیل تخصیص ارز دانشجویی خودشان پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند. ایشان خودشان استاد علامه طباطبایی و از دانشگاهان هستند برای همین در این زمینه مشکلی نداریم.

وی درباره تاسیس شعب دانشگاه های ایرانی در عراق گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های بزرگ ما در رایزنی‌هایی خود با دانشگاه‌های مطرح عراق توافقاتی را داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستند. مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده در وزارت بهداشت هم قبلا این اتفاق افتاده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز