خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

در مساله مهار تورم و رشد نقدینگی اقدامات خوبی اتفاق افتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۹۵

امام جمعه موقت تهران گفت: در مسئله نفت ، مهار تورم و رشد نقدینگی اقدامات خوبی اتفاق افتاده است. رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد رسید در حالی که در دولت‌های قبل بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران این هفته تهران با بیان این‌که همه عبادت‌ها و اهتمام به امور مسلمانان و ترک حرام‌ها خودش یک عبادت است، گفت: ترک بعضی از کارها عبادت است کما این‌که انجام برخی از کارها را انسان چوبش را می‌خورد. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: روزه بر عموم موحدان عالم مکتوب است،  حال چرا؟ چون که تقوا داشته باشید.

وی افزود: در نمازها وصل به علی و اولاد می‌شویم و قطره ما به وجود بی‌کران اهل بیت علیهم السلام اتصال پیدا می‌کند.هم روضه در روز قیامت شفاعت می‌کند و هم قرآن. روزه جان را سیقل و صفا می‌دهد. روضه تولید تقوا می‌کند.وقتی دل، دل شد، خانه خدا شد قرآن بر این دل نور می‌دهد و شفا می‌دهد.

صدیقی تاکید کرد: خدا در دلهای شکسته است، وقتی دل شکست خدا در آن خانه می‌کند.

وی ادامه داد: سیر نخورید، پیامبر همیشه سیر غذا نمی‌خوردند. نکته بعدی این است که روزه دل‌های موحدین عالم را باهم یکی می‌کند. یکی از برکات ماه مبارک رمضان ایجاد وحدت و اتحاد است.

خطیب این هفته نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:تقوا هم توشه است هم لباس است. لباس نشانه اجتماعی بودن است. بدن  ما لباس ماست و لباس روی بدن ما پوشش است. وقتی روح از بدن ما که لباس است جدا می‌شود چه لباس بر ما پوشیده می ‌شود؟ خوشا به حال کسی که آبرومند می‌رود. 

وی اظهار داشت: سال به اتمام می‌رسد، در پایان سال محاسبه سود و زیان است. روزهای آخر اسفند است. آن چیزی که بهاران ماست وجود نازنین امام زمان است و نکند ما از یاد ببریم .

صدیقی با اشاره به این‌ که امسال را مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری کردند، اظهار داشت: رئیس جمهور با حضور در بنگاه‌های تولیدی توانستند بالغ با ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد و نیمه فعال را به بهره‌وری دربیاورند. ایشان کارهای نیمه کاره را در الویت قرار دادند. لذا فعالیت این ۶ هزار کارگاه در نرخ بیکاری تاثیر دارد. نرخ بیگاری در این دولت در حال کاهش است.

وی افزود:در مسئله نفت ، مهار تورم و رشد نقدینگی اقدامات خوبی اتفاق افتاده است. رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد رسید در حالی که در  دولت‌های قبل بیشتر بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز