خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

کاستی‌ها را ببینیم نقد کنیم، اما بر سرمایه بزرگ جمهوریت و اسلامیت پافشاری کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۷۳۲

حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن یعنی حضور در کنار شهدای عالیقدر، جانبازان پرافتخار، آزادگان صبور و مقاوم و جامعه ایثارگران کشور، امروز دشمن استقلال، عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: سخنان پیامبر روشنگر حق و باطل است. خداوند در این روزها چنین شخصیتی را برای مدیریت و هدایت جوامع بشری مبعوث نمود و به ما توصیه کرد تا به او اقتدا کنیم.

وی افزود: اقتدا به پیامبر یعنی در راه رشد قدم برداریم؛ یعنی راهی که پشتوانه عقلی، علمی، معرفتی و وحیانی دارد و آنجا که دانش نداریم توقف کنیم. پیامبر را الگو قرار دادن یعنی کلام و سخن ما قول صحیح باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیامبر اعظم را مقتدا قرار دادن یعنی رکن داوری ما در محیط خانه، جامعه، حوزه کار، مدیریت و در همه شئون زندگی مبتنی بر عدالت باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در تبیین ویژگی‌های دوران جاهلیت، قرآن کریم می‌فرماید که مردم در این دوره در ستیز و جنگ، ضلالت و گمراهی و بر لبه پرتگاه جهل، کینه توزی و استکبار قرار داشتند.

وی افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، مردم در دوران جاهلیت به نحوی بودند که هوا و هوس بر آنها چیره شده و نادانی و جاهلیت آنها را خوار و پست کرده بود. در چنین دورانی پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا در پرتو حیات علمی، مسیر رشد انسان را به سمت گنجینه‌های خرد، دانایی، حیات عقلانی و روش زندگانی درست هموار کنند.

وی با بیان اینکه انسان همیشه در جدال عقل، هوا و هوس است، یادآور شد: انبیا برای این مبعوث شدند که در این جدال همیشه عقل پیروز شود و حیات عقلانی در برابر هوا و هوس به موفقیت برسد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند به واسطه پیامبر (ص) جدال و بی خردی را از بین برد و مردم هم‌کیش یکدیگر شدند، تصریح کرد: خواران به دست قدرتمند پیامبر، عزیز شدند و نادانان ثروتمند، خوار شدند. قرآن می‌فرماید ای پیامبر بزرگ، تو در خُلق و رفتار در اوج قرار داری و از قلبی سرشار از محبت و عشق برای سعادت انسان برخوردار هستی.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه اقتدا به پیامبر اعظم یعنی حکم ما در خانه، جامعه و محیط کار، داوری مبتنی بر عدالت باشد، عنوان کرد: همچنین قرآن می‌فرماید به پیامبری که بر قله پاکیزگی و عدالت است، اقتدا کنید.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) با بردباری و دقت تصمیم می‌گرفت و آرام سخن می‌گفت و بعد از تصمیم نیز چالاک اقدام می‌کرد. سخنش لبریز از حقایق و سکوتش سرشار از حکمت بود.

وی افزود: لازم می‌دانم از اعضای کادر فنی و مربی کارآزموده و بازیکنان با اراده، مصمم، غیور، همدل و هماهنگ تیم ملی فوتبال تقدیر و تشکر کنم و با توصیه به ملت عزیز بر حمایت و پشتیبانی از تیم‌های ملی و ورزش قهرمانی کشور، از اصحاب رسانه، کارشناسان و صاحب نظران حوزه ورزش درخواست می‌کنم برخلاف اهالی سیاست که معمولاً نقد آن‌ها به تخریب فضای سیاسی کشور می‌انجامد، با تبیین نقاط قدرت و ضعف در فضای آراسته به عقلانیت و اخلاق، زمینه توسعه و پیشرفت تیم ملی فوتبال کشور را فراهم آورند.

وی افزود: از مسؤولان محترم انتظار می‌رود توسعه زیرساخت ورزش همگانی کشور را با عزم و جدیت بالاتر در دستور کار قرار دهند. با توجه به ویژگی استثنایی فوتبال در تولید وحدت و غرور ملی از تمام ظرفیت کشور برای ارتقا آن و قرار گرفتن ایران در جایگاه شایسته آن است استفاده نمایند.

خطیب موقت تهران تصریح کرد: این روزها تهران چهره با صلابت ۲۴ شهید پرافتخار را به تصویر کشید و شاهد برگزاری شایسته کنگره ملی شهدای پایتخت بودیم؛ ستاره‌های پرفروغی که در آسمان پرستاره ایران درخشیدند و با آفرینش حماسه بی‌مانند شکوه و عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: دفاع مقدس در آغوش انقلاب اسلامی و تحت فرماندهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام بزرگوار (ره) شکل گرفت و در کنار خدامحوری، معنویت، شجاعت، قاطعیت، استقامت و فرهنگ عاشورایی شعار خودباوری، خلاقیت، تحول و پیشرفت‌های اعجازانگیز همراه داشت؛ همان گوهر گرانبهایی که جامعه ما امروز سخت نیاز دارد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در سختی‌ها و دشواری‌ها است که این ارزش‌ها تجلی پیدا می‌کند. دفاع مقدس بود که ما را به خودباوری رساند و امروز سخت به این خودباوری و امید نیاز داریم.

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایران باید در کنار صندوق‌های رأی این امید، خودباوری، نشاط و خلاقیت را به نمایش بگذارد. در مسیر شهدا گام برداریم. امروز پیوند با شهدا و احترام به خون مقدس شهدا حضور در کنار صندوق‌های رأی است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: برای اینکه ملت و رای‌اولی‌ها بدانند قطعه‌ای از کتاب انقلاب سفید نوشته پهلوی دوم را می‌خوانم. در فصل اصلاح قانون انتخابات صفحه ۳۷  نوشت «بعد از رفتن پدرم مدت مدیدی کارها در ظاهر به دست یک عده ایرانی انجام می‌شد ولی در عمل قسمتی به دست سفارت انگلستان و قسمت دیگر به دست سفارت روس انجام می شد. به طوری که در کتاب ماموریت برای وطنم شرح دادم صبح مستشار سفارت انگلستان با یک لیست انتخاباتی به سراغ مراجع مربوطه می‌آمد و عصر همان روز کاردار سفارت روس با لیست دیگری می‌آمد. متاسفانه من ۲۰ سال تمام از دوران سلطنت خودم با چنین مجلس‌هایی سر و کار داشتم.» وضع ایران اینطور بود. عزت و اقتدار امروز ایران را قدر بشناسیم و کاستی‌ها و ضعف‌ها را ببینیم و آنها را نقد کنیم، اما بر سرمایه بزرگ جمهوریت و اسلامیت پافشاری کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور ما در پای صندوق‌های رأی، راه را برای انتخابات پرشورتر و منطبق با دیدگاه رهبر انقلاب در آینده هموارتر خواهد کرد.

وی افزود: در آستانه ۲۲ بهمن قرار داریم. حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن یعنی حضور در کنار شهدای عالیقدر، جانبازان پرافتخار، آزادگان صبور و مقاوم و جامعه ایثارگران کشور است. حضور در راهپیمای ۲۲ بهمن به معنای حضور در کنار مردم غزه، یمن و محور مقاومت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ۲۲ بهمن را به یک نقطه اوج و شکوه از عظمت و اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم. امروز دشمن استقلال، عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است.

وی گفت: نگاه ما به مجلس و دولت، خصوصاً به مجلس بسته به این است که چگونه با مشکلات داخلی خود روبرو می‌شویم. تصمیمات حساب شده ملی در مورد بهبود سیستماتیک مسائل داخلی به ویژه اقتصادی، راه برون رفت از تنگناها است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خلق هزینه برای کشور و دولت را در چالش و تنگنا قرار دادن، قطعاً بر مشکلات کسانی که شما در اندیشه آسایش آن‌ها هستید، می‌افزاید. کسری بودجه در کشور نهادینه شده است و به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب سال‌ها است که بر نظام بودجه‌ریزی کشور تاکید می‌کنند، حتی در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن پای فشردند. افزایش هزینه‌های کشور امروز در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز