خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

نوسازی نظام اداری در چله دوم انقلاب ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۸۷۷

امام جمعه موقت تهران گفت: تحول و نوسازی نظام اداری در کنار نظام‌های علمی، اطلاعاتی، مالیاتی، برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور در چله دوم انقلاب اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی قزوین افزود: امروز برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه به شکل جدی نیازمند اصلاح نظام اداری و برخورداری از یک نظام اداری کوچک، چابک و کارآمد هستیم.

به گفته امام جمعه موقت تهران، آینده فرزندان میهن اسلامی در گرو این تحول و نوسازی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود در کشور برای دستیابی به توسعه آن طور که باید استفاده نکرده‌ایم، افزود: متاسفانه درآمدهای نفتی ما را از ظرفیت های دیگری که داشته‌ایم، غافل کرده است.

وی در ادامه با اشاره ضرورت اصلاح نظام مالیاتی کشور در کنار اصلاح نظام بودجه ریزی و کاهش هزینه های جاری و تلاش برای ارتقای بهره وری در نظام اداری، گفت: پذیرفته نیست عده ای در این شرایط تورمی بدون هیچ گونه فعالیتی ثروتشان چند برابر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، توسعه دولت الکترونیک را در جهت شفاف سازی امور، کاهش هزینه‌ها و ارتقای سطج کیفی خدمت رسانی به مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: در صورت اصلاح نظام اداری می‌توانیم با قدرت بیشتری در زمینه خلق ثروت و سرعت بخشیدن به توسعه کشور قدم برداریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نسبت به سایر نظام‌های حاکمیتی دنیا تجربه حکمرانی کوتاه و محدودی داریم، افزود: باید با استفاده از تجارب گذشته گام های خود را برای توسعه و تعالی کشور در همه بخش ها و در چله دوم انقلاب محکم برداریم.

وی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته که عمر حاکمیتی کوتاهی است، دستاوردهای زیادی را کسب کرده و هیچ تحلیل گری نیز در ابتدای انقلاب آن را پیش بینی نمی کرد، افزود: دشمن از گسترش چنین دستاوردهایی می ترسد که همگی در تنگناها و شرایطی دشوار و خاص کسب شده است.

وی اضافه کرد: باید دید کدام کشور با داشتن یک نظام سیاسی نوپا و با وجود چهار دهه عمر و با جنگ سخت و نرم و تحریم و فشار به این حجم از دستاوردهای مختلف در عرصه های زیرساختی، علمی، فناوری، دفاعی و اقتصادی دست یافته است؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: با داشتن سرمایه های عظیم انسانی و برخورداری از ظرفیت های فوق العاده بالفعل و بالقوه اقتصادی، رسیدن به قله های پیشرفت در عرصه های اقتصاد و تولید دنیا، انتظاری دست نیافتنی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قزوین جایگاه برجسته ای برای خلق ثروت در کشور دارد، تصریح کرد: اگر وسعت و جمعیت این استان را در نظر بگیریم در بسیاری از حوزه های اقتصادی با فاصله زیاد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانی در حوزه مسایل برنامه ریزی و بودجه ای، گفت: با تلاش بیشتر می توان سهم استان را برای خلق ثروت افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز