خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:

اگر بر آتش اختلافات دمیده شود، وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تهدید قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۲۰۹

امام جمعه موقت تهران گفت: تلاش‌ برای اجرای هر چه دقیق‌تر قانون اساسی از دلایل اصلی افزایش سطح مشارکت و ارتقای نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ محمد حسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ارتقای سطح حضور نخبگان در اتخاذ تصمیم‌های اساسی، گسترش قواعد حقوقی، نهادینه‌سازی حاکمیت قانون، اعمال نظارت مردم بر قدرت، کاهش سطح تصدی‌گری دولت و پرداختن به حوزه‌های حاکمیتی‌، سالم‌سازی ادارات و اشاعه فرهنگ شایسته‌سالاری سبب کاهش ناهنجاری‌ها و برخورداری مردم از نشاط اجتماعی و افزایش سطح انگیزه، امید و مشارکت می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبرد قطعی برای تحکیم ارکان اقتدار ملی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، افزود: ملتی که دارای وحدت است نماد عزم، اراده، امید و آرمان‌خواه است. این و حدت، دستاورد تفاهم، گفت‌وگو، تعامل برآمده از عقلانیت و اخلاق و حرکت بر مدار قانون است.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در نقطه مقابل اگر بر آتش اختلافات دمیده و گسل‌های اجتماعی فعال و زمینه تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تهدید قرار خواهد گرفت. این است که در آموزه‌های اجتماعی اسلام بیش از هر اصل بر وحدت و انسجام جامعه تأکید شده است.

ابوترابی‌فرد در ادامه بیان کرد: در حکمرانی برآمده از اراده ملت و مبتنی بر مبانی حقوقی پیوند تنگاتنگ و در هم تنیده شهروندان در اداره کشور و شکل‌گیری نهادها و نظام‌های سیاسی از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری دینی و اقتدار ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز