خبرگزاری کار ایران

سامانه «مردم ناظر» چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۱۸۸

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «سامانه «مردم ناظر» در خدمت تک تک مردم است»، تصریح کرد: علاوه بر ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که بر فرآیند انتخابات نظارت دارند، این فرصت را برای تک تک مردم قرار دادیم تا اگر با گزارش تخلف احتمالی مواجه بودند از طریق این سامانه با ما در ارتباط باشند و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز آنها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: از ابتدایی‌ترین دقایق آغاز فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شاهد حضور خوب و باشکوه مردم شریف‌مان پای صندوق های رای بودیم.

وی ادامه داد: فرآیندها با همکاری‌هایی که میان مجریان و ناظران انتخابات یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته است، بصورت روان طی شده‌ است و مواردی جزیی گزارش می‌شد که باید پیگیری می‌شد از جمله این گزارش ها تاخیر آغاز اخذ رای در برخی شعب معدود بود که این مشکل برطرف شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و فرآیند رای گیری به راحتی در حال انجام است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه «سامانه «مردم ناظر» در خدمت تک تک مردم است»، تصریح کرد: علاوه بر ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که بر فرآیند انتخابات نظارت دارند، این فرصت را برای تک تک مردم قرار دادیم تا اگر با گزارش تخلف احتمالی مواجه بودند از طریق این سامانه با ما در ارتباط باشند و  همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز آنها را پیگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص‌ روند قانونی تمدید ساعت رای‌گیری عنوان کرد: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان رای گیری ۱۰ ساعت است یعنی از ساعت ۸ تا ۱۸ است که وزارت کشور ۳ ساعت اول را خودش می‌تواند تمدید کند و برای ساعات بعدی باید حتماً با شورای نگهبان هماهنگی و مشورت را داشته باشد.

طحان نظیف اظهار داشت: در همین جا از مردم عزیز و شریف تقاضا می‌کنم حتی‌المقدور سعی کنند از همین ساعات باقی مانده استفاده کنند و رای گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است با ازدحام مواجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز