خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از نخستین سامانه شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «ELV»

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۰۷

نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا «ELV» در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین امروز با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از « مرکز دیپلماسی و اطلاع‌رسانی عمومی سازمان انرژی اتمی ایران » پ؛ نخستین دستگاه شتابدهنده الکترون توان بالا «ELV» با انرژی ۲/۵ مگا الکترون‌ولت و جریان نامی ۴۰ میلی آمپر با هدف بهبود کیفیت ، افزایش کارایی و طول عمر و ایجاد زمینه صادرات محصولات پلیمری ، بعنوان نخستین سامانه صنعتی پرتودهی در دولت سیزدهم و در مرکز پرتودهی قزوین به بهره برداری رسید .

نخستین دستگاه شتابدهنده الکترون توان بالا «ELV» ، در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار  ساخته شده است و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری ، استریلیزاسیون محصولات یک‌بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید. 
لازم به ذکر است در این دوره از مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران و با توجه به وجود کارخانجات بزرگ تولید سیم و کابل در کشور تصمیم گرفته شد که در استان قزوین مرکز پرتودهی صنعتی ساخته شود تا با استفاده از شتابگر‌های الکترونیک گام‌های اساسی در زمینه ارتقای کیفیت صنعت پلیمر کشور برداشته شود.
گفتنی است استفاده از فناوری پرتودهی باعث ایجاد پیوند عرضی در عایق سیم و کابل و در نتیجه بهبود ویژگی‌های حرارتی نظیر افزایش دمای ذوب به‌منظور انتقال توان بیشتر، بهبود ویژگی‌های شیمیایی همچون افزایش مقاومت عایق در شرایط سخت و خورنده صنعتی و بهبود ویژگی‌های مکانیکی نظیر افزایش مقاومت ، استحکام خستگی و سایش می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز