خبرگزاری کار ایران

مکان‌یابی ساخت مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری استان فارس نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۹۹

در مراسمی با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، مکان‌یابی مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری استان فارس نهایی شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور سید امیرحسین فقهی معاون سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسئولان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانداری فارس، نماینده سازمان محیط‌زیست، نماینده منابع طبیعی و جمعی از مسوولان دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این مراسم مسوولان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و نیز مدیران استان فارس ضمن بازدید از اراضی منتخب، ساختگاه برتر را با در نظر گرفتن معیارهای ایمنی بیان‌شده در الزامات، نتیجه ارزیابی کاربری راکتور، پاسخ به نیاز جامعه و ضوابط فنی مرتبط انتخاب کردند.

صورت‌ جلسه واگذاری زمین به‌ منظور آغاز فرایند اجرایی و تهیه گزارش‌های ارزیابی ساختگاه و ارزیابی اثرات محیطی آن تنظیم شده است.

بر اساس ابلاغ رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به‌عنوان سازمان بهره‌بردار و دارنده پروانه بهره‌برداری راکتور تحقیقاتی آموزشی استان فارس تعیین شده است.

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان انرژی اتمی ایران در احداث مرکز هسته‌ای استان فارس، مستندات لازم به‌منظور اخذ موافقت اولیه احداث مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری در استان فارس را تهیه کرده و همچنین موافقت اولیه ساخت آن، از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور اخذ شده است.

در طول ۳ ماه گذشته، بازدیدها و ارزیابی‌های لازم از اراضی مستعد پیشنهادی استانداری فارس توسط تیم‌های کارشناسی و مدیریتی پژوهشگاه و نیز پیمانکار پروژه انجام شده است.

گفتنی است، احداث مجتمع تحقیقات انرژی و فناوری در راستای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاربردی کردن فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، پاسخ به نیاز جامعه و بهره‌مندی عموم جامعه از کاربردهای فناوری هسته‌ای و مطابق با سیاست‌های سازمان انرژی اتمی ایران، توسط پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز