خبرگزاری کار ایران

جزئیات وضعیت زائران جانباخته اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۳۹

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام گفت: امروز بستگان احتمالی ۳ جسد مجهول الهویه حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مشهد به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مهرشاد طهماسبی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام  اظهار کرد: ساعت ۲۳ و۳۰ دقیقه مورخ ۹ شهریور ۱۴۰۲ بر اثر تصادف دو دستگاه ون حامل زائران اربعین ۱۴ نفر جان باختند.

وی افزود: از ۱۴ فوتی این حادثه، ۱۰ نفر ایرانی و ۴ نفر افغانستانی بودند. جواز دفن این ۱۰ نفر ایرانی در عراق صادر شد و به پزشکی قانونی ارجاع داده نشدند.

طهماسبی گفت: اجساد این ۱۰ نفر ایرانی شب گذشته وارد مرز شده و مستقیم به شهر‌های محل سکونت آنها فرستاده شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مورخ ۷ شهریور نیز خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان - الحولی عراق دچار آتش‌سوزی شد. اجساد با توجه به عوارض شدیدی که داشتند غیرقابل شناسایی بودند و به پزشک قانونی ارجاع داده شدند و معاینه انجام شد و کمتر از ۱۰ ساعت DNA آن‌ها استخراج و با بستگان احتمالی تطبیق داده شد.

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام اظهار کرد: ۴ جسد مربوط به استان لرستان بود و اجساد به بستگان تحویل داده شد، اما ۳ جسد دیگر که شامل یک زن و ۲ مرد هستند به علت شدت سوختگی ناشی از آتش سوزی خودرو قابل تشخیص نبوده و هنوز مجهول الهویه هستند. امروز بستگان احتمالی این اجساد از مشهد تماس گرفتند.

وی افزود: مقرر شده است این بستگان احتمالی به پزشکی قانونی مشهد مراجعه کنند تا آزمایش‌های لازم را انجام دهند و اگر آزمایش‌ها تطبیق داشت به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه و اجساد را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز