خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام:

هویت سه جسد سوخته زائران اربعین مشخص نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۳۸۰

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت سه جسد حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان - الحولی عراق حاضر در سردخانه پزشکی قانونی ایلام بعد از گذشت پنج روز هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایلنا، «مهرشاد طهماسبی» روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این اجساد شامل یک زن و ۲ مرد هستند که به علت شدت سوختگی ناشی از آتش سوزی خودرو قابل تشخیص نیستند.

وی افزود: نمونه گیری هویتی، دی ان ای و ژنتیکی از اجساد این زائران از سوی پزشکان متخصص پزشکی قانونی استان ایلام استخراج شده است.

طهماسبی یادآور شد: اما تا زمان انطباق دی ان ای این اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد وجود ندارد و به علت عدم مراجعه اقوام درجه یک جهت تطابق ژنتیکی، فایل هویتی این اجساد تکمیل نشده است.

وی یادآور شد: از این اجساد سوخته اطلاعات دی ان ای، هویتی و ژنتیکی استخراج و نمونه برداری شده است اما تا زمان انطباق دی ان ای اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد امکان پذیر نیست.

طهماسبی اضافه کرد: این اجساد تا زمان تعیین هویت و تطابق ژنتیکی در سردخانه پزشکی قانونی استان ایلام نگهداری خواهند شد.

به گزارش ایلنا، روز سه شنبه هفته گذشته یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان - الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار آتش سوزی شد و اجساد سوخته هفت نفر زائر شامل ۲ زن و چهار مرد این خودرو جهت تشریح و تشخیص هویت به پزشکی قانونی ایلام ارجاع شدند.

نمونه گیری و استخراج هویتی از این اجساد توسط پزشکان متخصص پزشکی قانونی ایلام استخراج و به علت عدم وجود بانک اطلاعات هویتی، نمونه ها به استان کرمانشاه ارسال شد.

از این هفت جسد، هویت چهار نفر از آنها شامل یک زن و سه مرد با نمونه گیری از اقوام درجه یک آنها تایید و اجساد به خانواده‌ هایشان در لرستان تحویل داده شد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به خاک عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز