خبرگزاری کار ایران

رحیمی در پاسخ به سوال احمدی بیغش:

وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین مجلس و قوه قضائیه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۲۷

وزیر دادگستری گفت: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین قوه قضائیه و مجلس است اما به درست یا غلط انتظارات از نمایندگان بالا بوده و مردم انتظار دارند شما نمایندگان تمامی امورات آن ها را پیگیری کنید.

به گزارش ایلنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در جلسه صحن علنی امروز ۱۷ مرداد مجلس شورای اسلامی در جریان پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش گفت: سوالی که سخنگو مطرح کردند سوال مبهمی بوده و برای مجلس نیز مشخص نیست در کدام پرونده دخالت شده است اما من منظور سوال کننده را می دانم، خواهش می کنم در صحبت های خود آن را مطرح کند.

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین قوه قضائیه و مجلس است اما به درست یا غلط انتظارات از نمایندگان بالا بوده و مردم انتظار دارند شما نمایندگان تمامی امورات آن ها را پیگیری کنید. یکی از کارهای مهم ما این است که اگر نمایندگان مجلس تقاضای ملاقاتی با مسئولین دستگاه قضایی داشته باشند آن را هماهنگ کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: یکی از نمایندگان تقاضا داشت که یکی از تولیدکنندگان که ۵۰ سال سابقه تولید و تعداد زیادی تقدیرنامه از روسای جمهور دریافت کرده به دلیل شکایت از فرزند وی با رئیس مجتمع قضائی دیدار کند، در این موضوع خاص برای خود نماینده وقت دیدار گرفته شد هرچند که اگر فرد تولیدکننده نیز این تقاضا را انجام می داد آن را هماهنگ می کردیم. هر وکیل و قاضی که پرونده را ببیند متوجه می شود که دخالتی در آن صورت نگرفته است.

رحیمی تصریح کرد: قبل از تشکیل مجلس یازدهم در مجلس دهم مسئولیت رابط پارلمانی قوه قضائیه را برعهده داشتم زمانی که وزیر شدم وظیفه من این است که روابط نمایندگان و دستگاه قضائی را توسعه دهم. مطابق اصل ۱۶۰ وظیفه من این است و تفاهم نامه ای با مجلس امضا کرده ایم. نایب رئیس اول مجلس و معاون اول رئیس قوه قضائیه و وزیر دادگستری این تفاهم نامه را امضا کردند، کارگروه مرکزی و کارگروه های استانی تشکیل می شود این کارگروه ها بیش از ۶۰ جلسه تشکیل شدند شما نمایندگان بررسی کنید که قبل از این تفاهم نامه نمی شد رئیس دادگستری را ملاقات کنید اما در حال حاضر در هر استان یک معاون رئیس کل دادگستری این وظیفه را برعهده دارد و شما نمایندگان با وی می توانید در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز