خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در مجلس:

دست باز دولت در هر پرونده‌ قضایی عواقب ناخوشایندی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۷۶

همین الان که پرونده‌ها فقط در اختیار قاضی مربوطه قرار می‌گیرد مشکلات خاص خودش را دارد حالا اگر این پرونده در اختیار وزارت دادگستری به عنوان یکی از بدنه‌های دولت قرار بگیرد طبعا مشکلات وسیع تری ایجاد خواهد شد / دغدغه نمایندگان برای پاسخگو کردن وزارت دادگستری کاملا بحق، منطقی و قابل دفاع است اما بدانید آن چیزی که شما دنبال می‌کنید با این طرح میسر نمی‌شود.

دادستان کل کشور که در مجلس حضور داشت از مخالفت قوه قضاییه با این طرح خبر داد و گفت: اینکه دست دولت در هر پرونده‌ای باز شود عواقب ناخوشایندی خواهد داشت. کمااینکه رئیس محترم قوه قضاییه پس از قرائت طرح اعلام کردند ایرادات عدیده‌ای در این طرح دیده می‌شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یک صدو شصت قانون اساسی(اختیارات وزیر دادگستری) خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: مسئله پاسخگو کردن وزارت خانه دغدغه بحق نمایندگان است و این طرح مسئله مهمی است که به صورت دو فوریتی به صحن آمد موارد عدیده‌ای در آن وجود دارد که خلاف قانون اساسی است و این اختلاف به حدی است که خود نمایندگان به آن اشاره دارند.
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان نمایندگان و دولت در جریان برخی پرونده‌ها همچون پرونده‌های جاری و شخصی قرار داد، گفت: همین الان که پرونده‌ها فقط در اختیار قاضی مربوطه قرار می‌گیرد مشکلات خاص خودش را دارد حالا اگر این پرونده در اختیار وزارت دادگستری به عنوان یکی از بدنه‌های دولت قرار بگیرد طبعا مشکلات وسیع تری ایجاد خواهد شد.
دادستان کل کشور خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: دغدغه نمایندگان برای پاسخگو کردن وزارت دادگستری کاملا بحق، منطقی و قابل دفاع است اما بدانید آن چیزی که شما دنبال می‌کنید با این طرح میسر نمی‌شود.
رئیسی با اشاره به اصل ۱۶۰ قانون اساسی افزود: شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی توضیح دقیقی در باره اختیارات وزیر دادگستری داده و اعلام کرده نباید این اختیارات فرا‌تر از این اصل باشد با این حال متاسفانه برخی از نمایندگان اعتقاد دارند که قانون صراحت ندارد.
وی درپایان برای رفع دغدغه نمایندگان پیشنهاد لایحه مورد نظر قوه قضاییه را داد و گفت: به نظر من اجازه دهید تا قوه قضاییه خود در این باره لایحه را به مجلس ارائه دهد و شما آن لایحه را بررسی کنید اینکه دست دولت در هر پرونده‌ای باز شود عواقب ناخوشایندی خواهد داشت. کمااینکه رئیس محترم قوه قضاییه پس از قرائت طرح اعلام کردند ایرادات عدیده‌ای در این طرح دیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز