خبرگزاری کار ایران

بغداد خبر داد؛

«نتایج قابل توجه» مذاکرات فؤاد حسین و بلینکن درباره مسائل مالی عراق و ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۸۴

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، درخصوص مسائل مالی بین عراق و ایران به نتایج قابل توجهی رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه امروز (شنبه ۱۰ ژوئن) با انتشار بیانیه‌ای گفت که وزیر خارجه عراق گفت‌وگویی هدفمند را با همتای آمریکایی خود در حاشیه کنفرانس ائتلاف بین‌المللی در ریاض پیش برد که منجر به ترتیبات اساسی برای مسائل مالی بین عراق و ایران شد.

الصحاف افزود که وزیر خارجه عراق به همین منظور ضمن هماهنگی سطح بالا و گفت‌وگوهای مستمری با همتای عمانی خود انجام داد.

پیش از این رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی ۳ میلیارد دلار طلب ایران از عراق خبر داد.

روز پنج شنبه، وزرای خارجه آمریکا و عراق در دیداری در ریاض به بررسی حقوق مالی دولت ایران در عراق به دلیل خرید گاز و برق و چگونگی پرداخت آن با توجه به اقدامات امریکا بر بانک های بین المللی و از جمله بانک های عراق و تحریم های امریکا بر ایران پرداختند.

وزیر خارجه عراق بر لزوم ایجاد راه حلی برای این مشکل که به صورت مستقیم بر بخش برق عراق تاثیر می‌گذارد تاکید و از آمریکا بخاطر اعطای مجوز برای پرداخت مبالغ مالی به حجاج ایرانی از حقوق ایران در بانک‌های عراق تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز