خبرگزاری کار ایران

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در امان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۸۶

وزرای خارجه اردن، مصر و عراق نشست سه‌جانبه‌ای را در امان برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ایمن الصفدی»، «سامح شکری» و «فؤاد حسین»، وزرای خارجه اردن، مصر و عراق امروز -‌چهارشنبه- نشست سه‌جانبه‌ای را در امان برگزار و بر ادامه فعالیت در چارچوب سازوکار همکاری سه‌جانبه تاکید کردند.

الصفدی در نشست خبری مشترک گفت: «در نشست سه‌جانبه تاکید شد که اردن و مصر در کنار عراق هستند».

وی بر آمادگی برای میزبانی دومین دور کنفرانس بغداد در ماه جاری و تلاش برای اجرای پروژه‌های مورد توافق تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر نیز به نوبه خود گفت:‌ «در مرحله آینده به همکاری اردن، مصر و عراق را بیشتر نیاز است، هدف ساز و کار اقدام سه‌جانبه تقویت روابط موجود با تکیه بر یکپارچگی بین کشورهایمان و همچنین افزایش فرصت‌های اقتصادی و هماهنگی و تبادل دیدگاه در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و تحقق ثبات است».

شکری اعلام کرد که به زودی نشست وزرای سه کشور با هدف پیشبرد اجرای پروژه‌های مختلف و بررسی سایر زمینه‌های همکاری در عراق برگزار می‌شود.

وزیر خارجه عراق نیز با تاکید بر اینکه سیاست خارجی کشورش تقویت روابط با کشورهای همسایه است، گفت: «ساز و کار همکاری سه‌جانبه برای استمرار فعالیت‌ها مهم است و به ایجاد تعادل در روابط با همسایگان کمک می‌کند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز