خبرگزاری کار ایران

فؤاد حسین:

آماده کمک به ازسرگیری مذاکرات تهران و ریاض هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۹۵

وزیر خارجه عراق با انتقاد از سیاست‌های تنش‌زای «دونالد ترامپ» در منطقه، تأکید کرد که بغداد آماده کمک به ازسرگیری مذاکرات تهران و ریاض است.

به گزارش ایلنا، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق،در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر رابطه عراق با ایران بر رابطه عراق با بحرین و دیگر کشورهای شورای همکاری، گفت که روابط عراق با ایران روابطی مستحکم است و همواره تلاش کرده که از این روابط برای بهبود روابط ایران با کشورهای شورای همکاری استفاده کند.

وی گفت که تقویت این روابط به امنیت منطقه کمک می‌کند و بهبود امنیت در سطح منطقه موجب تقویت امنیت داخلی عراق و دیگر کشورها می‌شود.

وزیر خارجه عراق درباره فعالیت احزابی که وابسته به ایران دانسته می‌شوند گفت که در عراق احزاب گوناگونی با ایدئولوژی‌های گوناگون وجود دارند و قرار نیست حزبی را بابت ایدئولوژی‌اش مجازات کنیم و مبنای ارزیابی عملکرد احزاب وابستگی آنها به میهن است.

وی تأکید کرد: که تنش‌هایی که در زمان دولت «دونالد ترامپ» میان ایران و امریکا پیش آمد بر اوضاع داخلی عراق تأثیر شدیدی گذاشت و افزود که عراق با سیاست‌های ترامپ موافق نبود و برای همین تنش تهران و واشنگتن به صحنه عراق کشیده شد.

فؤاد حسین نیروهای الحشد الشعبی را نیز بخشی از نیروهای مسلح عراق دانست که از تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح هستند و هر مسئله‌ای هم پیش بیاید توسط دولت و به دستور فرمانده نیروهای مسلح حل خواهد شد.

وی درباره روند مذاکرات تهران و ریاض نیز تأکید کرد که هر زمان این دو کشور آماده ازسرگیری مذاکرات باشند، بغداد آماده کمک است.

وی همچنین تأکید کرد که عراق به روند تقویت روابط خود با کشورهای عربی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز