خبرگزاری کار ایران

گوترش:

عراق از چالش‌ها عبور خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۸۵۸

دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه عراق کنفرلانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق امروز -چهارشنبه- کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بغداد برگزار کردند. 

گوترش در این کنفرانس ابراز اطمینان کرد که عراقی‌ها بر چالش‌های پیش روی خود غلبه خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: «اگر فرصت فراهم شود، با آوارگان عراقی در اقلیم کردستان عراق دیدار خواهم کرد».

گوترش با اشاره به اینکه پیشتر با شهروندان عراقی در سوریه دیدار و شرایطی که بازگشت آنها به عراق را تسهیل می‌کند،‌ مشاهده کرده است ،‌گفت:‌ «‌در این راستا از تلاش های دولت عراق برای تسهیل بازگشت آوارگان خارج از کشور استقبال کرده است». 

فؤاد حسین نیز در این نشست خبری گفت: «روابط عراق و یونامی (هیئت سازمان ملل برای کمک به عراق) قوی است و به همین دلیل، روابط عراق و سازمان ملل بر اساس تعامل است».

وی از نقش دبیر کل سازمان ملل متحد به دلیل حمایت از عراق در مراحل مختلف، چه در عملیات سیاسی و چه در روند دموکراتیک در این کشور تقدیر کرد.

حسین با اشاره به وجود چالش‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای یا جهانی بر اهمیت تبادل دیدگاه‌ها و حمایت دبیرکل سازمان ملل متحد در این راستا تاکید کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز