خبرگزاری کار ایران

فاطمی امین در جمع خبرنگاران خبر داد؛

تصویب لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت/ واردات را تا از بین رفتن شکاف عرضه و تقاضا ادامه خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۴۷

وزیر صمت گفت: راه حل سریع ساماندهی آشفتگی بازار خودرو این است که به واردات اولویت بدهیم. در همین راستا امروز در هیات دولت لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد و امیدواریم که در مجلس هم به سرعت تصویب و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: برای بعضی از خودروها تقاضای بیش از حد تولید است، چند مورد خودرو هستند که تقاضا بیش از ظرفیت تولید سال بوده، از هفته آینده سامانه مجدد باز می‌شود و کسانی که نوبت‌‌شان امسال نیست و برای سال آینده افتاده می‌توانند تغییر بدهند.

وی ادامه داد: طبیعتا تحویل خودرو با قیمت روز است ولی اگر کسانی که نوبت‌شان سال ۱۴۰۳ است بخواهند خودروی خود را به خودرویی که تقاضای کمتری دارد و ظرفیت خالی دارد، تغییر بدهند، نوبتشان امسال خواهد افتاد.

وزیر صمت در رابطه با تورم و افزایش قیمت و مشکلات در بازار خودرو ابراز داشت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌هایی است این ناشی از تقاضای مازاد و بیش از عرضه است، خوشبختانه به لحاظ تولید و عرضه روند خوبی را داشتیم اما خودرو متاسفانه یک نقش سرمایه‌ای پیدا کرده است و افرادی برای حفاظت اموال خود از تورم، اقدام به خرید خودرو می‌کنند، برای همین به آن کسری تقاضا یک تقاضای کاذب اضافه شد تحت عنوان تقاضای سوداگرانه؛ بنابراین این یک تنشی را در بازار ایجاد کرده است.

وی افزود: راه حل سریع این مساله این است که ما به واردات اولویت بدهیم که در همین راستا امروز در دولت لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد و امیدواریم که در مجلس هم به سرعت تصویب و اجرایی شود. 

فاطمی‌امین در رابطه با پیش‌بینی میزان واردات، گفت: ما بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود. الان چیزی که در دولت مصوب شد به یک الزامات قانونی نیاز داشت که در لایحه این‌ها آمده است و اینکه چند سال زمان ببرد مربوط به آیین نامه‌ای است که در دولت برای اجرای قانون بعد از تصویب لایحه، مصوب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز