خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم همراهی مردم با جریان‌های مخالف نظام چک تضمینی برای همه شرایط نیست/ بهانه‌های دولت برای عدم اجرای کالابرگ الکترونیک پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۹۶

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس یازدهم جنبه‌های مثبتی داشته مانند پرانرژی بودن و فعال برخورد کردن با مسائل و موضوعات؛ در مقابل نقاط ضعفی هم داشته که با همان نقطه قوت بی‌ارتباط نیست. از این جهت که خیلی به تجربه توجه نمی‌شود و گاهی موضوعاتی در مجلس مطرح می‌شود که باعث آسیب به‌ کشور می‌شود.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و لزوم زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و اهمیت این مساله، گفت: ببینید مردم تا این لحظه با نظام همراهی کردند، همراهی هم الزاما به معنای حضور در راهپیمایی نیست. عدم همراهی با جریان‌های مخالف نظام از سوی زنان و مردان کشور در سنین مختلف و در میان اقشار مختلف هم یک نوع همراهی با نظام است اما این به معنای یک چک تضمینی برای همه شرایط نیست.

وی ادامه داد: ما تاکنون این رویکرد را از جانب مردم عزیز شاهد بود اما اینکه این «عدم همراهی با مخالفین» را تبدیل کنیم به همراهی و هم‌گامی نیازمند این است که یک سری کارها و اقدامات صورت گیرد؛ ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بحث حمایت از معیشت و سفره مردم است که زندگی روزمره و معیشت برای مردم سخت‌تر از آنچه که اکنون هست، نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اهمیت تامین مایحتاج برای مردم و جلوگیری از به مخاطره افتادن معیشت اقشار مختلف به ویژه اقشار کم‌درآمد تصریح کرد: یکی از مهمترین و بهترین راه‌های تامین مایحتاج عمومی، تامین و توزیع کالابرگ الکترونیک است که مجلس در سال ۱۴۰۱ تصویب کرد تا این روش جایگزین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد. اینکه دولت اظهار می‌کند مشکلات داریم، موانع هست و حرف‌های این‌چنینی، بهانه‌هایی است که واقعا پذیرفته نیست، برای اینکه اولا ما اکنون امکاناتی داریم که در زمان دفاع مقدس نداشتیم؛ ثانیاً منابعی هم داریم که زمان دفاع مقدس نداشتیم اما این کار در آن زمان اجرایی شد.

وی ادامه داد: لذا بنده معتقدم که به‌ راحتی می‌شود اجرای این کار را سازماندهی کرد و نه‌تنها اقلام ضروری بلکه حتی مایحتاجی مانند جهیزیه، یا تأمین هزینه برای مستاجرین و امثال این‌ها را به اشکال مختلف فراهم کرد. این کارها همه شدنی است اما باید مسئولین پایین‌تر از رئیس جمهور هم پای کار، جدی و پیگیر باشند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در کنار این‌ها موضوعات دیگری هم وجود دارد که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و در بخش هایی همچون صنعت-معدن و بازرگانی -تجارت باید دنبال شود و در واقع قطعات پازلی هستند که باید شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به نحوی پیش ببرند که نیازها، علاقمندی‌ها و خواسته‌های مردم تامین شود و در نتیجه آن همراهی مردم با نظام عملیاتی‌تر و جدی‌تر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «نقش مساله بررسی صلاحیت‌ها و حضور سلایق مختلف را در میزان مشارکت مردم چه اندازه می‌دانید؟» عنوان کرد: سلایق غیر از صلاحیت است، سلایق متنوع در گذشته هم بوده، الان هم هست و حتما بعد از این هم خواهد بود؛ شاید مثلا عبارت بهتر این باشد که با دقت بیشتر و بهتری نسبت به صلاحیت‌ها توجه شود و گرایش‌های سیاسی صرفا مبنای تایید و رد نباشد.

وی تصریح کرد: قانون هم این را می‌گوید و منطق همین نظر را تایید می‌کند اما اینکه یک نفر که صلاحیت ندارد را تایید کنند برای اینکه مشارکت را بیشتر کنند، این فاقد مبنای قانونی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که «در قیاس با ادوار گذشته مجلس به عملکرد دوره یازدهم چه نمره‌ای می‌دهید؟» گفت: مجلس یازدهم هم مانند همه ادوار مجلس قابل ارزیابی و نقادی است، این دوره جنبه‌های مثبتی داشته مانند پرانرژی بودن و فعال برخورد کردن با مسائل و موضوعات؛ در مقابل نقاط ضعفی هم داشته که با همان نقطه قوت بی‌ارتباط نیست. از این جهت که خیلی به تجربه توجه نمی‌شود و گاهی موضوعاتی در مجلس مطرح می‌شود که باعث آسیب به‌ کشور می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز