خبرگزاری کار ایران

در پی اعلام شعار سال انجام گرفت؛

بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک برای تسهیل اقدامات حمایتی ثبتی از واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۹۶۶

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه‌ای جهت تسهیل و تسریع فرآیندها و اقدامات حمایتی ثبتی از واحدهای تولیدی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از میزان، در پی اعلام شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشنامه‌ای جهت تسهیل و تسریع فرآیندها و اقدامات حمایتی ثبتی از واحدهای تولیدی صادر کرد.

متن این بخشنامه بدین شرح است:

«با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر حکیم انقلاب (مد ظله العالی) به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» و در اجرای تحقق فرمایشات معظم له، تمامی بخش‌های تابعه صف و ستاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن برنامه ریزی دقیق به منظور تسهیل و تسریع فرآیندها و اقدامات حمایتی ثبتی از واحدهای تولیدی و کارآفرینان، سرفصل‌ها و موارد ذیل را با لحاظ اولویت در دستور کار قرار دهند:

حمایت از واحدهای تولیدی و شرکت‌های تجاری در فعالیت‌های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی، علمی و دانش بنیان در مراجع ثبتی، با استفاده از بازطراحی و هوشمندسازی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و تشکیل کارگروه‌های حمایت‌های حقوقی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی. 

اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص جلوگیری از فعالیت‌های تورم زا و هماهنگی با شورای رقابت و سایر دستگاه‌های اجرایی.

 تشکیل کارگروه‌های تخصصی حمایت از واحدهای تولیدی در ثبت «نام و علامت تجاری ایرانی»، «اختراعات» و «طرح‌های صنعتی» در مرکز مالکیت معنوی. 

ایفای نقش فعال در سازش محکومین مالی و بدهکاران بانکی و جلوگیری از شتابزدگی در اجرای اسناد رسمی مطابق قوانین و مقررات قانونی به جهت جلوگیری از هرگونه تعطیلی و یا رکود واحد تولیدی.

همکاری و ایجاد تسهیل در اجرای سیاست‌های مولد سازی و جهش تولید در واگذاری و ثبت اراضی و املاک مازاد دولتی.

معاونین و مدیران کل ستادی و استانی با تشکیل قرارگاه تخصصی و بهره گیری از ظرفیت‌های مهم سازمان ثبت، نسبت به اجرای برنامه‌های مذکور و ارائه گزارشات ماهانه به سازمان اقدام نمایند. نظارت بر حسن اجرای دستورات فوق و تهیه گزارشات مستمر جهت اطلاع از میزان تحقق اهداف و برنامه ها، آسیب شناسی و رفع موانع مورد تأکید می‌باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز