خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش متوسطه اول:

آزمون ورود به مدارس نمونه باید عملکردی باشد/ ناتوانی در استفاده از تکنولوژی افتخار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۱۰

مدیرکل آموزش متوسطه اول خطاب به والدین گفت: افتخار نکنید بلد نیستید با موبایل و تکنولوژی های جدید کار کنید و فرزند شش ساله شما می تواند این کار را انجام دهد؛ این افتخار نیست. اگر حداقل هایی از این موضوعات ندانید ضعف خواهید داشت و دست‌تان خالی می ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید یزدانی مدیرکل آموزش متوسطه اول در نشست تخصصی مدیران مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه سراسر کشور با اشاره به لزوم رفتار متفاوت با دانش آموزان نسل جدید، تصریح کرد: در کار ما مطالعه ضروری است. دانش آموزان ۹ ویژگی خاص از جمله هیجانی، شناختی، هدایتی و... دارند. مدیران مدرسه معلمانی منعطف، خلاق و راهبر تربیتی هستند. شما مدیران امروز اگر براساس تجربه های قدیم بخواهید اقدام کنید کار پیش نمی رود.

او گفت: نسل z در خارج دانش آموزی بی تعهد عنوان شده است. آیا واقعا دانش آموزان متوسطه اول ما این ویژگی را دارند؟ به جرات می توانم بگویم ۳ میلیون و ۷۳۳ دانش آموز متوسطه اول اینطور نیستند. این دانش آموزان برآمده از نسل اینترنت هستند. افتخار نکنید بلد نیستید با موبایل و وسایل تکنولوژی کار کنید و فرزند شش ساله شما می تواند این کار را انجام دهد؛ این افتخار نیست. اگر حداقل هایی از این موضوعات ندانید ضعف خواهید داشت و دستتان خالی می ماند برای همین باید مطالعه و تمرین کرد تا به موفقیت رسید.

 

مدیرکل آموزش متوسطه اول تاکید کرد: سال ۱۳۹۰ اسناد از جمله مبانی نظری و سند تحول و برنامه ملی تحصیل ارائه شده است. تربیت فرایندی یکپارچه است و برای هویت یابی به کار می آید و در نهایت به حیات طیبه می‌رسد. حیات طیبه یعنی دانش آموز در یکی از مراتب قرار دارد و باید به سمت بالا حرکت کند. ما می گوییم دانش آموزان خود را ۶ ساحتی تربیت می کنیم، اما باید دلایل آورد تا نشان داد که ظرفیت ساحت های فناوری، اقتصادی و... مد نظر بوده یا خیر. بنابراین اول تربیت و بعد ساحت ها و ظرفیت‌های آن را باید در نظر گرفت.

یزدانی یادآور شد: ما ۱۱ دوره تربیت و یادگیری داریم. در برنامه ریزی آموزشی ۹ تعریف برای برنامه درسی داریم؛ یکی از تعاریف این است: برنامه درسی معادل کتاب های درسی، این نازل ترین تعریف برنامه درسی است. ما برنامه درسی ملی داریم و کتاب درسی هم می نویسیم ولی تربیت و یادگیری مد نظر باید باشد.

او در ادامه افزود: ویژگی های روانی متوسطه اول را نیز باید دانست و باید توجه کرد که پسران در متوسطه اول در دوره بلوغ هستند و باید شرایط بلوغ آنها را خوب شناخت.

یزدانی اضافه کرد: مومن باید فرصت شناسایی بلد باشد و دانش آموزان ما نیز باید چنین باشند. امروز بچه های ۵ تا ۸ سال که سواد خواندن و نوشتن ندارد  و با برنامه Scratch Junior کار می کنند. من با برنامه Scratch Junior درس قرآن، مفهوم کسر ریاضی و... را آموزش می دهم. در بهره بردن از این امکانات فرصت سوزی نباید صورت بگیرد. یادگیری این برنامه ها نیاز به سواد و زبان خارجی و... ندارد و می توان به راحتی به بچه ها کار با این برنامه ها و زبان های برنامه نویسی را آموخت.

مدیرکل آموزش متوسطه اول تاکید کرد: زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون نیز می تواند بهترین گذرگاه برای عبور از عدم اشتغال و نگرانی بابت این موضوع باشد و استخدام زیادی هم دارد.

یزدانی اظهار کرد: نباید خانواده ها فکر کنند فرزندانشان موش آزمایشگاهی هستند. بنابراین آزمون ورود به مدارس نمونه باید عملکردی باشد و دانش آموزان مجبور نشوند محفوظات را به ما ارائه کنند. سال ۹۶ آزمون ورود به مدارس نمونه را برداشتند و حالا باید کار تازه ای کرد نه اینکه دوباره همان آزمون را برگردانیم و نگرانی و استرس به بچه‌ها منتقل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز