خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل ارتش در دیدار وزیر دفاع عراق:

امنیت وارداتی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۶۷۱

وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد ارتش با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق با وی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر نزدیکی دو ملت ایران و عراق، گفت: ملت ایران اسلامی نسبت به مردم عراق علاقه قلبی خاصی دارند که یکی از دلایل این علاقه و قرابت، وجود عتبات‍ عالیات در کشور عراق است که با راهپیمایی اربعین این احساس درخشان‌تر و بیش از پیش شده است.

وی با بیان اینکه ما همواره از درگاه خداوند بزرگ برای ملت بزرگ عراق، آرزوی عزت روزافزون، پیشرفت، ثبات و امنیت داریم، اظهار داشت: ما دلمان می‌خواهد عراق همواره سربلند و سرافراز باشد. پیشرفت، ثبات و عزت عراق را پیشرفت و ثبات خودمان می‌دانیم و هر کاری هم در راستای توسعه، پیشرفت و امیت عراق از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه امنیت وارداتی نیست، تصریح کرد: کشورهای غربی با هدف ایجاد امنیت وارد کشورها می‌شوند، ولی هدفی جز چپاول ثروت آنها ندارند و کاری نیز برای ایجاد امنیت انجام نمی‌دهند. امنیت منطقه باید توسط خود  کشورها و با تکیه بر ظرفیت‌های ملت‌ها و منطقه ایجاد شود.

موسوی با اشاره به تبادل دانشجو بین دو کشور عراق و ایران، خاطرنشان کرد: دوره گذشته در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش شش نفر از افسران عراقی حضور داشتند که پس از فارغ‌التحصیلی به عراق بازگشتند و در دوره جاری نیز تعداد هشت دانشجو در دافوس مشغول طی دوره فرماندهی و ستاد هستند.

وی ادامه داد: از استقرار دولت در عراق بسیار خوشحالیم. امنیت عراق را امنیت خودمان می دانیم و همانطور که به مرزهای خود حساس هستیم به مرزهای عراق نیز حساس هستیم. عراق، ایران و سوریه سابقه طولانی و تجربه‌ای ارزشمند در مبارزه با تروریسم دارند و آمادگی داریم این تجربیات را ارائه بدهیم.

به گفته فرمانده کل ارتش، دشمنان ایران، عراق و دشمنان اسلام به نزدیکی و اخوت این دو کشور راضی نیستند و انواع توطئه‌ها و کارهای شیطانی را هم در عراق و هم در ایران انجام می‌دهند که این قرابت انجام نشود. اما این شیطنت‌ها هیچ تاثیری در روابط و احساسات قلبی ما نسبت به شما ندارد و آماده هستیم برای تعمیق این برادری و دوستی گام‌های بلندتری برداریم.

در ادامه این دیدار، ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق وزیر دفاع عراق با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از نقش ایران در مبارزه با گروه های تکفیری و داعش تشکر کرد و ابراز داشت: ما شاهد بودیم که چگونه رزمندگان ایرانی در مبارزه با داعش و کمک به ما جنگیدند و شهید دادند و ما قدردان این اقدام جمهوری اسلامی ایران و همکاری آن ها هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دو فرمانده بزرگ مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بیان کرد: هیچ مانعی نمی‌تواند خللی در روابط برادرانه دو کشور و دو ملت ایجاد کند و امیدواریم این این روابط رو به گسترش باشد.

وزیر دفاع عراق با اشاره به تصمیم دولت عراق برای بازسازی نیروهای مسلح عراق پس از نبرد طولانی با جریان‌های تکفیری یادآور شد: قطعا از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز