خبرگزاری کار ایران

حسینی در تذکر شفاهی:

برخی ائمه جمعه با اظهارنظرهای غیرمسئولانه بر مشکلات می‌افزایند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۱۱۴

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه برخی از تریبون مقدس نماز جمعه از خط قرمزهای حرمت انسان‌ها عبور می‌کنند، از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواست تا نظارت موثر و مستمری بر این بخش داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سید مرتضی حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اخیرا امام جمعه یکی از شهرستان‌ها در جمع عده‌ای از مردم تمام نمایندگان مجلس را متهم به رشوه‌خواری کرده و گفته است همه آنها رشوه‌گیر ایران خودرو هستند. این تهمت‌زنی و حرمت‌شکنی نه تنها اهانت آشکار به ساحت منتخبین مردم و خانه ملت است بلکه با بدیهی‌ترین اصول اخلاق، منطق، عقل و عقلانیت مغایرت دارد چرا که هیچ انسان خداترس و باایمانی کل مجموعه آن هم عصاره فضایل ملت را مورد افترا و تهمت قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواست با نظارت موثر و مستمر اجازه ندهد بعضی از ائمه جمعه با بی‌تقوایی و بدزبانی مرزهای اخلاق را زیر پا نهاده و به جای تقوای الهی درس عبور از خط قرمزهای حرمت انسان‌ها را در خطبه‌های نماز جمعه بدهند.

وی افزود: ضمن احترام به محضر قاطبه ائمه جمعه به ویژه آنها که در مراکز استان‌ها هستند باید تصریح و تأکید کنیم متأسفانه بعضی از ائمه جمعه شهرستان‌ها با دخالت غیرسازنده و غیرکارشناسی و اظهارنظرهای غیرمسئولانه نه تنها در حل مشکلات نقشی ایفا نمی‌کنند بلکه بر مشکلات نیز می‌افزایند.

علی نیکزاد ثمرین در پاسخ به این تذکر افزود: اهانت به ساحت مجلس از طریق بیاناتی که بعضی از طریق تریبون بسیار مقدس نماز جمعه که همه برای آن احترام قائلیم اقدام بسیار نامناسبی بود آن هم در شرایطی که همه نمایندگان این دوره از مجلس مفتخریم به اینکه مقام معظم رهبری عنوان مجلس انقلابی را به آن داده‌اند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما در ابتدای فعالیت این مجلس و اجلاسیه سوم ، همچنین هیأت نظارت همه تلاشمان این است که مجلسی که عنوان انقلابی گرفته است، انقلابی باقی بماند بنابراین به این عزیزان توصیه می‌کنم قبل از اینکه مطالبی را بیان کنند اولاً جمع نبندند، ثانیا تحقیق کنند و ثالثاً بدانند این تریبون که با خون شهدا در اختیار این عزیزان قرار گرفته است بسیار مقدس است و از آنجا باید تقوا رشد و نمود کند نه اینکه در حق همه نمایندگان مجلس بی‌تقوایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز