خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار ایرانی:

رونمایی از بالگردهای جدید دریایی در آینده نزدیک/ همه رخدادهای سطح دریا را رصد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۵۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بالگردهای جدید دریایی تولید شده است که در فرصت مناسب از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  با تاکید بر ظرفیت‌های دریایی کشور و حرکت به سوی ایجاد تمدن دریایی گفت: دریا می‌تواند محور توسعه و پیشرفت کشور ما باشد. البته یک فرصت بسیار بزرگ برای توسعه کشور از طریق دریا برای ما وجود دارد و سواحل مکران به عنوان دروازه این دسترسی برای توسعه دریا محور است.

وی افزود: بهره‌مندی از دریا برای ما یک مزیت ژئوپلیتیک است و کسانی که از این ظرفیت برخوردار نیستند، دچار یک خفگی ژئوپلیتیکی هستند. در تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب نیز سهم و نقش آفرینی ارگان‌های دریایی می‌تواند بسیار مؤثر و حتی تاریخ ساز باشد. ما باید برای ساخت ایران بزرگ جهاد بزرگی هم انجام دهیم و این موضوعی است که رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم بر آن تأکید کرده‌اند.

امیر دریادار ایرانی  اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی هرکجا که حضور داشته اساس کارش بر توسعه و پیشرفت آن منطقه بوده است. اولین اقدامی که بعد از فرمان فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) انجام شد، ایجاد حداقل امکانات در منطقه جاسک و مکران بود تا بتوانیم نیروی انسانی و تجهیزات را به این منطقه انتقال دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به ایجاد مرکز بین المللی امنیت دریایی در کنارک، خاطرنشان کرد: مرکز بین المللی امنیت دریایی واقع در کنارک و سواحل جنوب شرق کشور، توانسته ارتباط خود را با سایر مراکز امنیت در منطقه برقرار کند و با همکاری ارگان‌های دریایی داخلی و کشورهای منطقه یک تسلط اطلاعاتی کامل و کافی را در منطقه در حوزه امنیت و ایمنی دریانوردان دارد.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در دریا است، در این مرکز رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. اگر شناوری در حالت اضطرار قرار بگیرد آن‌گاه اطلاعاتش به سرعت در این مرکز مورد پایش و پالایش قرار گرفته و به سرعت به آن امدادرسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز