خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان:

۸۴ درصد ظرفیت‌های دانشگاهی کشور متعلق به پس از انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۹۲۰

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی نشانگر این موضوع است که انقلاب اسلامی علاوه بر انقلاب دینی، فرهنگی و مذهبی، یک انقلاب علمی نیز بوده است.

به گزارش ایلنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی نشانگر این موضوع است که انقلاب اسلامی علاوه بر انقلاب دینی، فرهنگی و مذهبی، یک انقلاب علمی نیز بوده است و توجه به تولید علم و شکوفایی و بالندگی علمی از دغدغه‌های اصلی جمهوری اسلامی است. 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله مدنی که دانشگاه آذربایجان به نام ایشان مزین است، شکل گیری دانشگاه‌ها را بر اساس سه ضلع آموزش، پژوهش و فناوری دانست و یادآور شد: تولید علم و تحقق سند چشم‌انداز و نقشه جامع و نیل به مرجعیت علمی موقعی امکان‌پذیر است که این اضلاع بتوانند هم سو با هم عمل کنند. 

داداش‌پور در ادامه به تحولات جمعیتی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این تحولات در دانشگاه‌ها نیز تاثیرات خود را گذاشته به طوریکه تعداد دانشجویان از قریب به ۴.۸ میلیون نفر در سال ۱۳۹۳ به ۳ میلیون دویست هزار نفر در سال جاری رسیده است و همچنین اقبال به رشته‌های تحصیلی نیز دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است که نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد و وزارت علوم در این خصوص با تحلیل محتوا، برنامه‌هایی را بر اساس نیازسنجی در دستور کار خود قرار داده است. 

وی همکاری‌های کارشناسانه و پیگیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را در دوره اخیر ستود و از رئیس این کمیسیون که در مراسم نیز حضور داشت به خاطر تلاش و پیگیری مسائل مربوط به آموزش عالی قدردانی و تشکر نمود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان سخنان خود از زحمات ولی‌زاده که بیش از هشت سال ریاست دانشگاه را عهده دار بود با اهدای لوحی از سوی وزیر علوم تشکر و حکم محمد باقر صادقی آزاد سرپرست جدید دانشگاه را تقدیم وی کرد و برای ایشان در دوران تصدی این مسئولیت آرزوی موفقیت و سربلندی نمود. 

گفتنی است؛ داداش‌پور در ادامه از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید و با تعدادی از دانشجویان به گفت و گو نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز