خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در صحن علنی:

اصلاح ساختاری صندوق ها باید در برنامه هفتم توسعه انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۲۷

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد شرکت های تابعه صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی از شفافیت لازم برخوردار باشند، گفت: اصلاح ساختاری صندوق ها باید در برنامه هفتم توسعه انجام شود.

به گزارش ایلنا، ولی اسماعیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی و عملکرد دستگاههای اجرایی مربوط  عنوان کرد: غیر از دو صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، سایر صندوق های فعال در کشور فاقد هرگونه قانون هستند که باید برای آنها قانونگذاری شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصل تدوین برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: برای برنامه هفتم اگر در این جلسه تصمیم و تدبیر خاصی در زمینه ساماندهی صندوق ها اتخاذ نشود، در برنامه هفتم نیز مشکلات احصا شده در این گزارش تکرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم اصلاحات پارامتری و ساختاری داشته باشیم، باید در برنامه هفتم به آن بپردازیم، لذا نمایندگان باید در ساختار صندوق ها تجدیدنظر داشته باشند.

اسماعیلی ادامه داد: چنانچه میانگین بازنشستگی را هر سال ۶ ماه بالا نبریم، صندوق ها در آینده نزدیک با چالش جدی مواجه خواهند شد. همچنین شرکت هایی زیر نظر صندوق ها فعالیت دارند که ضرورت دارد نسبت به شفافیت آنها اقدام شود. این شرکت ها سوددهی لازم را ندارند و وزیر کار باید نسبت به شفافیت در این شرکت ها اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز