خبرگزاری کار ایران

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش خبر داد:

شلیک موشک نصر و پرتاب بمب‌های ۵۰۰ پوندی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۵۸۷

در مرحله عملیاتی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش که از صبح امروز آغاز شده، جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش که از پایگاه نهم شکاری بندرعباس به پرواز درآمده بودند، توانستند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کنند.

به گزارش ایلنا، در ادامه فاز عملیاتی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، جنگنده بمب‌افکن‌های F-۴E و سوخو ۲۴ نیروی هوایی ارتش که از پایگاه‌های نیروی هوایی به پرواز درآمده بودند پس از انجام عملیات سوختگیری هوایی از هواپیمای تانکر، توانستند اهداف از پیش تعیین شده در زمین و دریا را با موفقیت منهدم کنند.

این جنگنده‌ها با پرتاب بمب‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ پوندی و شلیک موشک‌های ماوریک اهداف مورد نظر را منهدم کردند. همچنین، دراین مرحله از رزمایش جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش با تیراندازی علیه اهداف، عملیات پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی ارتش را با موفقیت اجرا کردند.

امیر سرتیپ شیخ با اشاره به سایر بخش‌های این عملیات بیان کرد: خلبانان نیروی هوایی ارتش توانستند با شلیک موشک‌های هوا به سطح نصر اهداف مورد نظر را منهدم کنند.

سخنگوی رزمایش با اشاره به عملیات جنگنده های نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش، نیروی هوایی با جنگنده‌های بمب افکن سنگین و هواپیماهای رهگیری که از پایگاه های مختلف به پرواز درآمده بودند باعث برتری هوایی بر نیروهای عمل‌کننده در منطقه شد.

وی ادامه داد: استفاده از موشک‌های بهینه شده ماوریک در این مرحله از رزمایش و همچنین اجرای عملیات توسط خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش از جمله نقاط قوت این مرحله از رزمایش بزرگ ارتش بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز