خبرگزاری کار ایران

فرمانده هوانیروز ارتش مطرح کرد:

عملیات آفندی بالگردهای هوانیروز برای اولین بار در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۸۰

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ برای اولین بار بالگردهای هوانیروز طی عملیات ویژه‌ای به صورت کاملا آفندی وارد میدان رزم شده و عملیات تاخت شبانه را با موفقیّت اجرا کردند.

به گزارش ایلنا،‌ امیر سرتیپ یوسف قربانی در زمان هلی‌برن شبانه نیروهای ویژه نزاجا و عملیات آفندی که بخشی از سناریوی طرح‌ریزی‌ جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش را تشکیل می‌دهد، گفت: در این بخش از رزمایش بالگردهای هوانیروز مجهز به سامانه‌های دید و تیر در شب، طی عملیات ویژه‌ای برای اولین بار به صورت کاملا آفندی وارد میدان رزم شده و عملیات تاخت شبانه را با موفقیّت اجرا کردند.

وی ادامه داد: پس از نفوذ نیروهای واکنش سریع، بالگردهای هوانیروز ضمن اجرای مأموریت‌های پرواز در شب و تیراندازی شبانه، عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع تیپ 65 در منطقه عمومی رزمایش را در زمان بسیار کوتاه انجام دادند.

به گفته فرمانده هوانیروز ارتش، پس از هلی‌برن شبانه، تکاوران بر مواضع و استحکامات نیروهای مهاجم تاخته و بعد از اتمام، عملیات برداشت با بالگردهای هجومی هوانیروز انجام شد.

قربانی افزود: در این رزمایش همزمان با عملیات برداشت و پس از هوشیاری نیروهای مقابل از تهاجم ضربتی، بالگردهای شکاری کبرا با پشتیبانی برنامه‌ریزی شده، اقدام به برهم زدن سازمان رزم آنها کردند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه خود حفاظتی جهت ارتقای سطح ایمنی بالگردها اظهار داشت: در عملیات متحرک شبانه، بالگردهای هوانیروز (هلی‌برن) که به سامانه‌های خود حفاظتی مجهز شده‌اند، در مقابله با موشک‌های دوش پرتاب اقدام به فلرریزی کرده و طی این فرآیند، موشک‌های حرارتی دوش پرتاب را منحرف کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به آزمایش موشک ارتقاءیافته شفق تصریح کرد: در بخشی از این عملیات شبانه، موشک ارتقاءیافته، هوشمند و نقطه‌زن شفق که برد آن نیز نسبت به گذشته افزایش سه برابری داشته است و به صورت «شلیک‌کن ـ فراموش کن» عمل می‌کند، از بالگرد کبرا شلیک شده و نقطه هدف را مورد اصابت قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز