خبرگزاری کار ایران

درخواست حزب ندای ایرانیان از رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از صدور احکام شتاب‌زده

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۹۴

حزب ندای ایرانیان در پی اجرای احکام اعدام اخیر طی بیانیه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار خویشتنداری قضات در صدور حکم اعدام براساس عنوان اتهامی محاربه شد.

به گزارش ایلنا، حزب ندای ایرانیان در پی اجرای احکام اعدام اخیر طی بیانیه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه خواستار خویشتنداری قضات در صدور حکم اعدام براساس عنوان اتهامی محاربه شد.

این حزب با اشاره به دیدارهای گذشته رئیس قوه قضاییه نوشته است: سه ماه پیش و با شروع اعتراضات اخیر در کشور، در سخنانی متفاوت از دیگر روسای پیشین قوه قضائیه، بر لزوم گفتگو با گروه‌ها و نهادهای مختلف و گرایش‌های متکثر تأکید کردید و در این مدت دیدارهایی نیز با برخی گروه‌های سیاسی، اجتماعی و برخی اشخاص برگزار نمودید؛ متأسفانه در عمل آنچه بعد از این دیدارها مشاهده نگردید، تغییر ملموس در اغلب روندهای پیشین از سوی نهادهای مختلف و اصرار بر برخی روش‌های اشتباه گذشته از طرف سیاست‌گذاران و تصمیم گیران بوده است.

در ادامه این نامه آمده است: پیش از این نیز خطاب به جنابعالی نکاتی نوشتیم و از حس تبعیض و غیرخودی بودن بخش بزرگی از جامعه سخن گفتیم. با نگرانی برایتان روایت کردیم از رو در رو قرار گرفتن دو طیف جامعه که متأسفانه یک طیف از تمام سیاست‌های نظام سیاسی (فارغ از درست و غلط بودن آن) دفاع می‌کند و یک طیف که در برخی موارد حتی تیم ملی فوتبال را به دلیل آنچه حکومتی می‌داند نفی می‌کند.

حزب ندای ایرانیان خطاب به حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: امیدواریم در مقام ریاست قوه قضائیه بر تناسب جرم و مجازات در احکام صادره تأکید کرده و ضمن جلوگیری از صدور احکام شتاب‌زده، بر صبوری و خویشتن‌داری قضات در اعلام اعدام به اتهام محاربه برای جوانان دستگیرشده تأکید کرده و ضامن اجرای عدالت و حفظ حقوق همه شهروندان مظلوم ایران عزیز باشید.

در انتهای این نامه آمده است: اطمینان داشته باشید هر اقدامی در جهت بازگشت آرامش به جامعه قطعاً از سوی مردم و گروه‌های سیاسی مورد استقبال قرار می‌گیرد. سربلندی ایران عزیز، آرزوی قلبی ما است و در تحقق این مهم، همه مسئولیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز