خبرگزاری کار ایران

در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد؛

بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۱۱۷

نشست بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور بعدازظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه‌های آب و منابع طبیعی، سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور در محل مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مسئولان و کارشناسان این حوزه ضمن ارایه راهکارهای مختلف به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی سیلاب‌ها در کشور، موضوعاتی نظیر توجه به الگوهای جامع سیل، اولویت قرار گرفتن مدیریت پیشگیری به جای بازسازی مناطق تخریب شده، ارائه استراتژی‌های مختلف برای مهار سیلاب‌ها، تدوین سیاست آبخیزداری در کشور، لحاظ موضوع مهار سیل در برنامه‌های کاربری اراضی، بکارگیری سیستم‌های پایش و هشدار و همچنین رعایت ملاحظات زیست محیطی در مدیریت سیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کارشناسان حاضر در این جلسه همچنین با تاکید بر لزوم ارایه راهبرد مدیریت هماهنگ سیل در کشور و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در زمان وقوع آن، بر اصلاح نگرش مهار سیلاب در زمان وقوع سیل، کنترل سیلاب‌ها با مدیریت جامع و فراسازمانی در ابعاد علمی و بکارگیری سازوکار ترکیبی «سازه‌ای» و «غیر سازه‌ای» برای مقابله با سیلاب در کشور تاکید کردند.

عبدالرحیم پدرام، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در این نشست با تشریح راهکارهای پیشرفته مدیریت هماهنگ سیل و برشمردن روش‌های مختلف مقابله با سیلاب‌ها در کشورهای سیل‎خیز جهان اظهار داشت: اجرای برخی از این راهکارها نیازمند برنامه‌های بلند مدت است اما راهکارهای پیشرفته متنوعی نیز وجود دارد که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان می‌توان در کوتاهترین زمان از آن بهره‌مند شد.

در پایان این جلسه نیز سید جواد سادات فریزنی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در سخنانی با اشاره به اهمیت تدوین راهبردی واحد به منظور مدیریت هماهنگ سیل در کشور گفت: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک آماده‌ایم تا با دعوت از کارشناسان دستگاه‌های مرتبط و نخبگان این حوزه و با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی، در این زمینه همکاری کنیم. همچنین آمادگی داریم در تهیه لایحه مربوط به مدیریت هماهنگ سیل در کشور، همکاری‌های لازم را با کمیسیون‌های مرتبط در دولت داشته باشیم.

گفتنی است معاون فنی، بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران، مدیر کل توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور، معاون مدیرکل کنترل سیلاب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب و نیز رئیس و کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور از جمله مدعوین حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز