خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی در تجدید میثاق هیأت دولت با امام راحل:

باید مراقب باشیم که اطرافیان کار بد ما را تزئین نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۴۳

سیدحسن خمینی بیان کرد: امام (ره) تمام وجودشان اعتماد و حسن ظن به خدا و عشق به مردم بود.

به گزارش ایلنا، در ابتدای مراسم تجدید دولتمردان دولت سیزدهم در هفته دولت با آرمان‌های امام راحل  حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی در سخنانی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های امام راحل را شجاعت توصیف کرد و گفت: امام (ره) تمام وجودشان اعتماد و حسن ظن به خدا و عشق به مردم بود.جا دارد که هفته دولت را خدمت ریاست محترم جمهور و یکایک اعضای محترم کابینه تبریک بگویم و از خداوند متعال مسئلت کنم که در دومین سال روی کار آمدن دولت ما را مشمول لطف و بزرگواری خود قرار دهد.

وی با اشاره به بخشی از عهدنامه امیرالمومنین امام علی (ع)‌تصریح کرد: امام نه بخیل بود که رفاه مردم را برنتابد، نه ترسو بود که در برابر غیر خدا کوتاه بیاید و نه حریص بود که اجازه دهد عیب‌ها را در برابر چشمان او زینت دهند و بحمدالله مقام معظم رهبری تا به امروز این انقلاب را در همین مسیر سکانداری کرده‌اند.

 تولیت حرم امام خمینی (ره) ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور امر کردند نکاتی را عرض کنم. در عهدنامه معروف امیرالمومنین خدمت مالک که به «عهد» معروف است یک فرازی وجود دارد که مناسب است به آن اشاره کنم و دوستان را به مضامین این نامه مهم اشاره دهم.در این نامه تاکید شده است سه نفر را در حلقه مشاوران خود راه ندهید. یکی از آنها بخیل است. هر کسی که ریشه در بُخل دارد و مانع رفاه می‌شود به تو وعده فقر می‌دهند و بخیل به معنای کسی که مقابل سخاوت است.دومین صفت ترسو بودن است زیرا فرد ترسو، تو را از امور باز می‌دارد. امام بزرگوار در کتاب‌های اخلاق خود بسیار به اخلاق سه بعدی و دو بعدی اشاره می‌کنند. اخلاق گاهی حد وسط دو طرف، افراط و تفریط دانسته شده است. اخلاق اگر در حالت میانه و تعادل قرار گیرد، شجاعت است.

وی افزود: یک مدیر و یک مشاور تنها به شرطی مدیر اسلامی است که شجاع باشد و نه از حرفی بترسد و نه از عزلی وحشت کند و نه در مقابل دشمن خارجی متزلزل باشد. یکی از مستمرترین صفات در وجود امام، شجاعت است. شجاعت در آن گاه که باید بجنگد، صلح کند یا بر عقیده خود بایستد و مبارزه کند یا زمانی که باید حرف حق بزند. سومین صفت حریص بودن است، اگر امر آقای رئیسی نبود این حریص بودن را نمی‌گفتم. ما خیلی باید مراقب باشیم که اطرافیان کار بد ما را تزئین نکنند. آدمی وقتی به قدرت می‌رسد و دستش باز می‌شود باید توجه کند دیگران کار بد او را تزئین نکنند. همواره ممکن است افرادی باشند که برای خوش آمد فرد کار او را زینت دهند و این تعبیر همان «بادمجان دور قاب چین‌ها» است.

سید حسن خمینی تاکید کرد: یقین داشتن به خدا طبق فرمایش امام خمینی (ره) انسان را به مقام رضا می‌رساند،تمام وجود امام بزرگوار ما اعتماد به خدا و حسن ظن به خدا و عشق به مردم بود. نه بخیل بود که رفاه مردم را در نیابد، نه ترسو بود که در برابر غیر خدا ولو در جان، مال و آبرو کوتاه بیاید و نه حریص بود که بدی‌ها را مقابل او زینت ببخشند. دوستان امروز، در مسندی هستند که می‌تواند سکوی پرشی باشد که نام نیک از آنها به یاد بگذارد یا خدای ناکرده باعث لغزش شود که همه ما باید از آن بر حذر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز