خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

بسته حمایتی ۱۳ بندی وزارت ارشاد برای حمایت از خبرنگاران/ هیأت نظارت بر مطبوعات بر فعالیت بلاگرها نظارت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۷۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم موضوع انسان-‌رسانه‌ها را تعریف می کنیم، مجوزهای قانونی‌اش را هم گرفتیم. اولا به‌دنبال ایجاد پوشش پشتیبانی از این‌ها هستیم در عین حال با تخلفات هم بدون استثنا برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص برخی خبرها پیرامون اخراج تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا در آستانه روز خبرنگار گفت: هیچ اخراجی در ایرنا نداشتیم، این‌ها احتمالا همکارانی بودند که به صورت حق‌التحریری کار می‌کردند. بنای ما در ایرنا این است که برای اولین بار داریم یک سازماندهی جدید را انجام می‌دهیم مجوزهای جدیدی را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تعیین کردیم که ان‌شاءالله بخش عمده‌ای از همکاران قراردادی را هم تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: این مساله در واقع شاید مربوط به همکارانی بود که به صورت خبری و یادداشتی و این‌ها کار می‌کردند اگر این بحث جدی باشد، بازهم من دنبال می‌کنم.

وزیر ارشاد درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای خبرنگاران، عنوان کرد: بنای ما این است که حوزه خبرنگاران و آن‌هایی که در حوزه خبر کار می‌کنند را به نحو مقتضی مورد پوشش قرار دهیم. به همین خاطر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته ویژه‌ای را آماده کرده، یک بسته ۱۳ موردی که با وزارتخانه‌های مختلف تفاهمنامه‌های دوجانبه‌ای منعقد می‌کنیم که یک حمایت و پشتوانه حداکثری را برای خبرنگاران ان‌شاء‌الله به عمل آوریم.

وی افزود: به زودی موارد و جزئیات این کار اعلام خواهد شد ما روز یکشنبه هم در تالار وحدت برنامه ویژه‌ای را برای پاسداشت اهالی خبر و رسانه تدارک دیدیم که ان‌شاءالله در خدمت شما خواهیم بود و به صورت مشروح اقدامات صورت گرفته را خواهیم گفت.

اسماعیلی همچنین درخصوص برخورد با بلاگرهایی که با پوشش‌هایی مغایر با عرف جامعه ایرانی اقدام به تهیه و تولید محتوا می‌کنند، عنوان کرد: ببینید ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم موضوع انسان-‌رسانه‌ها را تعریف می کنیم، مجوزهای قانونی‌اش را هم گرفتیم. اولا به‌دنبال ایجاد پوشش پشتیبانی از این‌ها هستیم در عین حال با تخلفات هم بدون استثنا برخورد می‌کنیم. ما با تعریفی که امروز در موضوع هیات نظارت بر مطبوعات به وجود آمده این را تسری دادیم بر همین حوزه‌ها، سال‌های قبل هم این اتفاق افتاده بود امروز این تسری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حتما با چنین تخلفاتی که شما فرمودید برخورد می‌شود، بسیاری از این‌ها مجوز ندارند به محض اینکه به ما گزارش می‌شود با دادستانی هماهنگ شده و این‌ها فیلتر می‌شود. اگر من بخواهم آماری را خدمت شما ارائه دهم شاید اعداد عجیب و غریبی از میزان نظارتی که در این حوزه دارد اعمال می‌شود مشاهده کنید.

وزیر فرهنگ و ارسلامی در ادامه بیان کرد: ما با مجموعه‌هایی که مجوز قانونی ندارند بدون استثنا طبق قانون برخورد می‌کنیم، آن‌هایی هم که مجوز دارند اگر تخطی کرده باشند بلافاصله در هیات نظارت مساله‌شان بررسی می‌شود و تصمیم لازم در آن هیات اتخاذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که کسی تصور کند که در این حوزه‌ها یک نوع رهاشدگی وجود دارد، اگر موردی باشد و به اطلاع ما برسد بلافاصله برخورد لازم صورت می‌گیرد.

اسماعیلی در مورد اکران فیلم قهرمان در رژیم صهیونیستی، افزود: به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم اکران در سرزمین‌های اشغالی جز خطوط قرمز است و حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد. توصیه اکید من به تهیه کنندگان و فیلم سازان این است که مراقب این مسأله باشند.

وی در مورد توقف فیلم جیران در فیلیمو، گفت: این اختلاف حقوقی است و ربطی به شبکه خانگی ندارد و خواستیم تلاش شود این موضوع را حل کنند. ما حامی فعالیت نمایش خانگی هستیم و موقعیت خوبی دارند و نباید با این مخالفت‌ها به حقوق بینندگان خللی وارد شود.‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اکران فیلم‌های بدون مجوز داخلی در جشنواره خارج از کشور تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز، فیلم خود را در خارج از کشور به نمایش در آورد مشمول مقررات قانونی خواهد شد. در گذشته مماشات‌هایی صورت می‌گرفت اما در این دوره بنای ما نهایت همکاری با جامعه هنری است و قانون باید رعایت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ایراد در اخذ مجوز است نه اینکه برای اولین بار در خارج از کشور اکران شود، گفت: تمام تلاش این است که هیچ تبعیضی در مورد هیچ فردی صورت نگیرد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز