خبرگزاری کار ایران

آصفری در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

اعتراض نمایندگان در رابطه با مصوبه حقوق بازنشستگان به وزیر کار در جلسه غیرعلنی/ احتمال ابطال مصوبه توسط دولت یا مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۳۸

نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: در خصوص حقوق بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیات دولت ببرند و یک مصوب دیگر داشته باشند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزرای دولت و واکنش نمایندگان به مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان، گفت: نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی امروز به نمایندگان دولت به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان اعتراض کردند و مخالف این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان معتقدند افراد همانطور که در زمان اشتغال بیمه پرداخت کردند و حق بیمه آن‌ها به طور سالیانه افزایش داشته اکنون هم باید از افزایش سالیانه بهره‌مند باشند. از سوی دیگر در این خصوص مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیأت دولت ببرند و یک مصوبه دیگر داشته باشند.

ماینده مردم اراک در رابطه با سازوکار مواجهه مجلس با این موضوع، تصریح کرد: قرار شد که ادامه بررسی این موضوع عصر امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

آصفری گفت: در رابطه با تصمیم‌گیری پیرامون این مصوبه، نمایندگان معتقدند که اگر دولت نسبت به لغو این مصوبه اقدام نکند، مجلس به صورت مستقیم از طریق مراجع قضایی بحث ابطال آن را پیگیری کند.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز