خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات دیدار آیت‌الله اعرافی با پاپ/ هرگز از سر تعصب کور دنبال انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت حرکت نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۷۳

رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت: ما هرگز از سر تعصب کور و پایه استدلالی دنبال انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت حرکت نکرده‌ایم و معتقدیم این معارف برای بشر امروز ارزش دارد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی رییس حوزه‌های علمیه کشور و عضو مجلس خیرگان رهبری در حاشیه برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اهداف و دستاوردهای سفر به واتیکان و دیدار با پاپ فرانسیس گفت: از مدت‌ها قبل مکاتبات زیادی بین ما به عنوان حوزه و پاپ فرانسیس در جریان بود که توافق به دیدار و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: دیدار و گفت‌وگوی بسیار خوبی با پاپ داشتیم و در این دیدار من سلام و پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب را به ایشان منتقل کردم.

رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت‌وگوهای فیمابین را به ده محور اساسی تفکیک کرد و ادامه داد: در این دیدار به نقش ادیان در دنیا و جهان معاصر اشاره و بر ضرورت همبستگی میان علمای ادیان تاکید شد.

وی با اشاره به استقبال پاپ فرانسیس از پیام رهبر انقلاب و تایید مطالب مطرح شده ادامه داد: مقرر شد این ارتباط استمرار داشته و برای دستیابی به سندی در خصوص نقش حوزه‌های علمیه و واتیکان تلاش شود.

اعرافی دفاع از مبانی فکری و استدلال عقلی را یکی از محورهای گفت‌وگو با پاپ ذکر کرد و ادامه داد: ما هرگز از سر تعصب کور و پایه استدلالی دنبال انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت حرکت نکرده‌ایم و معتقدیم این معارف برای بشر امروز ارزش دارد.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما باید از مبانی فکر خود با استدلال و عقل دفاع کنیم و آماده این دفاع هستیم و حوزه‌های علمیه از این استحکام فکری و روش قوی عقلی برای دفاع از مبانی توحیدی که بین تمام ادیان ابراهیمی مشترک است آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز