خبرگزاری کار ایران

حسینی:

مرحوم دعایی نماد حلم، مدارا و کوشش برای کم شدن فاصله جدا‌شدگان از کاروان انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۶۲

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پیامی درگذشت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی یار دیرین امام و مقام معظم رهبری را به همگان به ویژه ارباب رسانه، دوستان و خانواده ارجمند این روحانی سلیم النفس، مردمی، فروتن، خوش برخورد و صمیمی تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی دراین پیام با اشاره به رفاقت دیرینه و پیوند و ارتباط دوستانه خویش با مرحوم دعایی با آرزوی رحمت و مغفرت الهی افزود: خدایش بیامرزد که در روز ۱۵ خرداد آغاز نهضت اسلامی و ایام سالگرد ارتحال مراد و محبوبش امام عظیم‌الشأن به جوار حق شتافت.

متن پیام معاون امور مجلس رئیس جمهور به این شرح است:

هو الحی الذی لایموت

کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون

 درگذشت یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی را به همگان به ویژه ارباب رسانه، دوستان و خانواده ارجمند این روحانی سلیم النفس، مردمی، فروتن، خوش برخورد و صمیمی تسلیت عرض می کنم.

 از مجلس پنجم که در صحن ، کمیسیون سیاست خارجی و بعضی برنامه‌ها، مراسم، جلسات و سفرها با هم بودیم، این انس و ارتباط تاکنون ادامه داشت؛ علیرغم اختلاف نظر در برخی مواضع سیاسی، خلق و خوی و روحیات مثبت و نیز کرمانی بودن ایشان، رفاقتی ایجاد کرد که تا زمان حیات این انسان نجیب، شوخ طبع، با ادب و مهربان، پیوند و ارتباط دوستانه پابرجا بود.

در دوران مسئولیت بنده در وزارت ارشاد، مرحوم دعایی به عنوان پیش‌کسوت مطبوعاتی مرتب در جلسات شرکت می کرد و صفحه سوم روزنامه اطلاعات را به فعالیتهای فرهنگی و هنری اختصاص داده بود و بعضا در صفحه اول نیز عناوین اقدامات و رویدادهای فرهنگی را برجسته می کرد و در مواردی هم که به دفتر مراجعه می کرد خواسته‌‌ی شخصی نداشت بلکه می خواست واسطه‌ی خیر شود تا گره از کار دیگران باز شود.

هرگاه با اهالی فرهنگ و هنر برای ادای احترام و تجدید عهد به مرقد امام خمینی می رفتیم پای ثابت خاطره‌گویی از دوران همراهی با امام در نجف بود. به ندرت از نقش خود در مبارزه با رژیم ستمشاهی از جمله فعالیت های روشنگرانه رادیویی در عراق، سخن می گفت و پس از پیروزی انقلاب هم تا پایان عمر مدیر مسئول و نماینده ولی‌فقیه در روزنامه اطلاعات بود و در شمار معدود شخصیتهایی بود که در نماز جمعه تهران غیبت نداشت.

وقتی مسئولیتم در وزارت ارشاد به پایان رسید به تعبیر کریمانه‌اش به پاس زحمات ۴ ساله، یک دوره کتابهای موسسه اطلاعات را هدیه کرد که بهره‌ها بردم.

مسئولیتهای پس از انقلاب از جمله سفارت در بغداد و ۶ دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سبب نشد که از اخلاق نیک فاصله بگیرد بلکه بدون تکلف و با ساده زیستی تحسین‌ برانگیز همواره در جمع مردم و در مجالس حاضر می‌شد و نماد حلم، مدارا و کوشش برای کم شدن فاصله جدا‌شدگان از کاروان انقلاب بود. 

خدایش بیامرزد که در روز ۱۵ خرداد آغاز نهضت اسلامی و ایام سالگرد ارتحال مراد و محبوبش امام عظیم‌الشأن به جوار حق شتافت. از خداوند متعال، مغفرت و رحمت و محشور شدن با اجداد طاهرینش را مسئلت می نمایم.

والعاقبة لأهل التقوی و الیقین

سید محمد حسینی

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

۱۴۰۱/۳/۱۶

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز