خبرگزاری کار ایران

نادری در تذکر شفاهی:

شورای انقلاب فرهنگی در جایگاه قانونگذاری نیست/ دولت قانون سنجش و پذیرش مجلس را ملاک عمل قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۸۲

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در جایگاه قانونگذاری نیست، بیان کرد: دولت قانون سنجش و پذیرش مجلس را ملاک عمل قرار دهد.

به گزارش ایلنا، احمد نادری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: طرحی تحت عنوان سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش در حالی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده که اساساً شورا در جایگاه قانونگذاری نیست و امر قانونگذاری در این حیطه از وظایف مجلس شورای اسلامی بوده و نه شورای انقلاب فرهنگی.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: عجیب تر آنکه در بند پایانی این مصوبه پر ایراد، قانون مجلس شورای اسلامی که نهاد رسمی قانونگذاری کشور است ملغی اعلام شده است. آقایان؛ بیش از ۲ ماه است که از بیانیه ۲۷۱ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به سران قوا برای پیگیری این موضوع می گذرد، چرا پاسخ نمایندگان ملت را نمی دهید.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور، این مصوبه کنکوری هم ایراد ریاضی دارد و هم نابرابری آموزشی را تشدید می کند و هم مشکل امنیتی برای کشور به وجود می آورد، سریعاً دستور فرمایید که مصوبه ابلاغ نشده شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شود و قانون سنجش و پذیرش مصوب نمایندگان ملت ملاک اقدام قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز