خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌وگو با ایلنا:

صداوسیما آراء همه جامعه را منعکس کند نه یک گروه خاص را

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۶۹

تا همین چند سال قبل، رئیس جمهور قبلی تا آب می‌خورد، صداوسیما آن را نشان می‌داد و به رخ ملت می‌کشید ولی اکنون اقدامات دولت از سوی صداوسیما بیان نمی‌شود.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر صداوسیما بازتاب‌دهنده افکار عمومی جامعه است، باید بیانگر همه نظرات و سلائق جامعه باشد، تصریح کرد: رسانه ملی باید موفقیت‌های دولت را نه موفقیت آقای روحانی و وزرا بلکه موفقیت نظام و مردم ببیند و به همین منظور همه آرا را منعکس کند و نه فقط آرای یک گروه خاص را.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتقادات ریاست جمهوری به صداوسیما گفت: رئیس جمهور به عنوان دومین شخصیت برجسته نظام و اولین شخصیت اجرایی کشور که مسئول اجرای قانون است، وجودش متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به همه ملت است، چه کسانی که به او رای داده‌اند و چه کسانی که به او رای نداده‌اند.

وی با بیان اینکه انتظار رئیس‌جمهور این است که صداوسیما، رسانه ملی باشد، اظهار داشت: این انتظار، انتظار درستی است. ما از بیان انتقادات، ضعف‌ها و نادرستی‌ها ممنون هستیم ولی دولت محاسنی نیز دارد و کارهایی در مدت یکسال و نیم انجام داده است که اگر در نوع خود بی‌نظیر نباشد، قطعا کم‌نظیر است ولی چرا این خدمات و اقدامات خوب دولت در بخش‌های خبری و غیرخبری صداوسیما اعلام نمی‌شود؟

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: انتقاد فقط بیان نادرستی‌ها و عیب‌ها نیست بلکه در انتقاد، باید درستی‌ها و حسن‌ها نیز بیان شوند. به عبارتی، انتقاد، همانند آینه است که آینه است که هم زشتی‌ها و هم زیبایی‌ها را نشان می‌دهد.

خباز با تاکید بر اینکه اگر صداوسیما بازتاب‌دهنده افکار عمومی جامعه است، باید بیانگر همه نظرات و سلائق باشد، تصریح کرد: رسانه ملی باید موفقیت‌های دولت را نه موفقیت آقای روحانی و وزرا بلکه موفقیت نظام و مردم ببیند و به همین منظور همه آرا را منعکس کند و نه فقط آرای یک گروه خاص.

وی با طرح این سوال که چرا اقدامات ارزشمند، درخشان و بی‌سابقه دولت در عرصه گوناگون کشور بیان نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: با بیان اقدامات ارزشمند و خوب دولت، نه تنها مردم دلسرد نمی‌شوند بلکه آنها نسبت به نظام علاقه‌مندتر شده و خوشحال می‌شوند و دشمنان این مردم و انقلاب نیز مایوس و دلسرد می‌شوند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اینکه اینکه دولت از بیان انتقاد هراسی ندارد، ابراز داشت: باید بگویم که صداوسیما فقط برای انتقاد از دولت نیست٬ هرچند دولت پذیرای انتقاد است و از آن استقبال می‌کند ولی صداوسیما برای بیان حسن‌های دولت هم است نه آنکه در بخش‌های مختلف خبری و غیرخبری صداوسیما کندوکاو شود که نقطه و مسئله‌ای را پیدا کنند و آن از کاه، کوهی بسازنند.

خباز با اشاره به نوع رفتار صداوسیما در قبال دولت قبلی یادآور شد: تا همین چند سال قبل، رئیس جمهور قبلی تا آب می‌خورد، صداوسیما آن را نشان می‌داد و آن را به رخ ملت می‌کشید ولی اکنون دولت نجیب و تنهاست و حتی اقدامات بی‌نظیرش نیز از سوی صداوسیما بیان نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار دولت از صداوسیما با توجه به رئیس جدید این سازمان چیست؟ بیان کرد: من هنگامی که آقای سرافراز به ریاست صداوسیما منصوب شدند، در مصاحبه‌ای ابراز خوشحالی کردم زیرا ایشان از صداوسیماست و با مسائل این سازمان آشناست و می‌داند که مشکلات و موانع از کجا آب می‌خورد ولی با همه این مسائل، ایشان باید نشان دهند که صداوسیما بر همان پاشنه نمی‌چرخد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه مسلم است، این است که صداوسیما همچنان بر همان مدار و پاشنه قبلی در حال چرخیدن است، عنوان کرد: این مدار و پاشنه، درشت‌نمایی عیب‌ها و کوچک‌نمایی حسن‌هاست که این مسئله، در شان و در خور رسانه ملی نیست و لازم است که صداوسیما تغییر روال دهد و بر اساس آهنگ جدید که مبتنی بر خواست و اراده مردم است، حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز