خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی:

کالاهای اساسی نباید گران‌تر از قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۵۰۴

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به حکمی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت داده شده، گفت: بر این اساس کالاهای اساسی نباید قیمتی بیش از قیمت تعیین شده در شهریور سال ۱۴۰۰ داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم پیگیری‌ها برای اصلاح مصوبه ۸ دی هیأت وزیران و حضور نزد شما، آقایان مخبر، دهقان، میرکاظمی و وزیر نیرو گفت: همه شما حق را به بنده دادید اما این اصلاح انجام نشد که کلمه «حق اشتراکی‌ها» بعد از کلمه «حق آبی‌ها» بیاید و یا هر دو برداشته شود تا بر اساس حق و عدالت تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره دستمزد کارگران گفت: افزایش آن خوب است اما در حال حاضر سهم حق بیمه افرادی که بیمه‌پرداز هستند مانند رانندگان و شاغلان صنایع دستی و یا کسانی که خود را بیمه کرده‌اند نیز افزایش یافته که در توان پرداخت آنها نیست.

وی ادامه داد: از این رو باید در دولت مطرح شود با توجه به منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ به خصوص برای دو قشر اول و سایر مشاغل که توانایی پرداخت اضافه بیمه را ندارند، تدبیری اندیشیده شود چرا که ممکن است دیگر هزینه بیمه را پرداخت نکرده و دچار آثار و تبعات بدتر بعدی شوند.

حاجی دلیگانی همچنین با انتقاد از موج گرانی‌ها عنوان کرد: در حال حاضر مردم برای تأمین ارزاق عمومی در تنگنا هستند که اگر ارزان نمی‌شود باید حداقل به ثبات برسد که در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز حکمی برای آن داده شد تا دولت با منابع در اختیار، قیمت کالاهای اساسی را بیشتر از قیمت شهریور ۱۴۰۰ افزایش ندهد که دولت باید در اجرای آن تسریع کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: زمان به سرعت می‌گذرد و لازم است این موضوع در جلسه آینده که رئیس جمهور از نماینده‌ها دعوت کرده است به عنوان اصلی‌ترین موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز