خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی مشاور ارشد وزیر خارجه با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۷۴۵

مشاور ارشد وزیر امور خارجه تاکید کرد: در صورت داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می‌توان در آستانه ماه رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه امروز سه‌شنبه در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین تحولات یمن و چگونگی حل و فصل فاجعه انسانی در این کشور، با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو، خاجی با اشاره به ورود به هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم‌ یمن، اظهار امیدواری کرد در پرتو تلاش‌های سیاسی و اقدامات عملی در جهت رفع محاصره، برقراری آتش‌بس و گفت‌وگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.

وی در این راستا ابتکار صلحی که اخیرا توسط رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است را گامی مهم دانست و تاکید کرد در صورت تعامل مثبت با آن و داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می‌توان در آستانه ماه رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات خود از جمله رایزنی‌های اخیر خود با گروه‌های مختلف یمنی در اردن و آخرین رایزنی‌های به عمل آورده با طرف‌های درگیر بحران یمن، به برنامه خود برای سفر به تهران جهت تداوم رایزنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز