خبرگزاری کار ایران

منافن بررسی کرد؛

ایران به دنبال خرید حداقل ۲۴ فروند سوخو ۳۵ چندمنظوره فوق مانورپذیر از روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۵۲

منافن در تحلیلی به روابط ایران و روسیه پرداخت.

به گزارش ایلنا، منافن نوشت: زمانی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در ماه جاری به روسیه می‌رود، انتظار می‌رود به دنبال توافقی برای خرید تسلیحات پیشرفته برای مقابله با حملات هوایی احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران باشد.

در گذشته، مسکو از تقویت روابط نظامی با تهران تردید داشت و در عین حال از جمهوری اسلامی ایران به عنوان وزنه تعادلی برای متعادل کردن روابط خود با قدرت‌های غربی استفاده می‌کرد.

در شرایطی که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران در جریان است و ایالات متحده و روسیه برای موضع‌گیری بر سر یک درگیری ترسناک در اوکراین تلاش می‌کنند، مسکو ممکن است بار دیگر توافق تسلیحاتی را در مقابل تهران برای رسیدن به آنچه در جای دیگر می‌خواهد، معلق کند.

کرملین باید برای جت های جنگنده سوخو ۳۵ خریدار پیدا کند. گزارش ها حاکی از آن است که دولت های مصر، الجزایر و اندونزی از معاملات خرید این جت ها در بحبوحه تحریم های اقتصادی علیه مسکو خارج شده اند. اعتقاد بر این است که ایالات متحده تهدید کرده است که قاهره، الجزایر و جاکارتا را در صورت ادامه خرید، مجازات خواهد کرد.

اکنون روسیه فرصتی منحصر به فرد برای فروش آن سوخو ۳۵ به ایران دارد - کشوری که قبلاً یاد گرفته است تحت طیف وسیعی از تحریم های بین المللی سخت زندگی کند. بنا بر گزارش ها، تهران قصد دارد حداقل ۲۴ فروند از سوخو ۳۵ های چند منظوره فوق مانورپذیر را بخرد تا بتواند نیروی هوایی  خود را مدرن کند.

اگرچه تحریم سال ۲۰۰۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد محموله های تسلیحات متعارف به ایران در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی شد، اما هنوز کاملاً نامشخص است که کرملین جرات فروش این هواپیماها را به ایران داشته باشد، زیرا چنین اقدامی به روابط این کشور با غرب آسیب بیشتری خواهد زد.

مهمتر از آن، گفته می شود که سیاست گذاران روسیه از این بیم دارند که ایران که همچنان تحت تحریم های غرب قرار دارد، نتواند هزینه تمام قراردادهای دفاعی را به طور کامل پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز