خبرگزاری کار ایران

رضاخواه در واکنش به گزارش وزیر اقتصاد درباره بورس:

افزایش نرخ سود بانکی منجر به نزولی شدن بورس می‌شود/ وزیر اقتصاد ورود کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۰۷

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به نظر می‌رسد که نرخ سود بانکی افزایش یافته است در صورت درستی این موضوع، بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در بورس نقدینگی را میان خودشان جابه‌جایی می‌کنند و این امر منجر به نزولی شدن بیشتر بازار سرمایه می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جلسه علنی امروز (۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه  گزارش وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره وضعیت بورس گفت: نزولی شدن بازار سرمایه در سال گذشته پس از صعود بسیار آن خطایی بود که دولت گذشته انجام داد؛ زیرا عموم مردم و حتی آنهایی که با بورس آشنایی نداشتند را نیز به حضور در این بازار تشویق کرد.

نماینده تهران در مجلس افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح دهد که آیا دولت قبلی در نزولی شدن شاخص بورس دخالت داشته یا خیر، آیا دولت دوازدهم با سیاست‌گذاری‌هایی در بورس به دنبال تأمین کسری بودجه خود بوده است و در آخر اینکه آیا دولت فعلی نیز همین هدف را دارد.

وی با اشاره به ریل‌گذاری اشتباه دولت قبلی در بازار سرمایه اضافه کرد: اگر این اشتباهات اصلاح نشود چه باید کرد، آیا مردم باید تاوان عدم این اصلاح را بدهند؟

رضاخواه با اشاره به اینکه بازار سرمایه، بازار پرریسک و پرنوسانی است، ادامه داد: با رشد نرخ ارز بورس صعودی می‌شود. وزیر اقتصاد توضیح دهد برنامه دولت فعلی که به دنبال تثبیت نرخ ارز است، چیست؟ برای جبران نزولی شدن بورس چه برنامه‌ای دارد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آقای خاندوزی مراقب باشد که اوراق بدهی بیش از میزانی که در بودجه پیش‌بینی شده به فروش نرسد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که نرخ سود بانکی افزایش یافته است در صورت درستی این موضوع، بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در بورس، نقدینگی را میان خودشان جابه‌جا می‌کنند و این امر منجر به نزولی شدن بیشتر بازار سرمایه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز