خبرگزاری کار ایران

گرامی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد کم تجربه و جوان کابینه پیشنهادی،‌ نقطه ضعف و پاشنه آشیل دولت سیزدهم هستند/ احمدی‌نژاد هم بعد از ۴ ماه مجبور شد وزیر بی‌تجربه خود را عزل کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۴۹۹

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: افراد کم تجربه و جوان کابینه پیشنهادی،‌ نقطه ضعف و پاشنه آشیل دولت سیزدهم هستند؛ زمانی که فردی معرفی شده که هیچ تجربه، سابقه و پیشینه‌ای از این دستگاه ندارد، قاعدتاً آن دستگاه را دچار اخلال خواهد کرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم ترکیبی از بی‌تجربه‌ها، جوان‌تر‌ها و باتجربه‌ها است. افرادی که در کابینه آقای احمدی‌نژاد بودند را نمی‌توان مطلقاً سهم آقای احمدی نژاد یا آن دولت دانست بلکه چهره‌های اصولگرایی بودند و امروز نیز براساس همان سابقه در این دولت جای گرفتند. ضمن اینکه حضور آنها در این کابینه از نظر کارایی و اجرایی نقطه قوت این کابینه است چون تجربه‌شان از سایر افراد بیشتر است و به نظر می‌رسد که در این دوره بتوانند با نگاه عمیق‌تر و تجربه بیشتری هدایت آن دستگاه را به عهده بگیرند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: اما بخشی که کم تجربه و جوان هستند،‌ نقطه ضعف و پاشنه آشیل این کابینه است. امروز نیز می‌بینیم که همین مجلس اصولگرا شدیدترین انتقادات را به افرادی که معرفی شدند دارد که این افراد هیچ سنخیتی با این جایگاه‌ها ندارند.

وی بیان کرد: چندین شاخصه است که کارآمدی را تشکیل می‌دهد یعنی دانش، ایده و عقیده، اخلاق و سابقه افراد در اجرا، مجموعه ابعاد کارآمدی هستند اما بیشترین وجهی که می‌تواند یک فرد را کارآمد کند،‌ شناخت و دانش او از مسئولیتی است که بر عهده او گذاشتند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: زمانی که فردی معرفی شده است که هیچ تجربه، سابقه و پیشینه‌ای از این دستگاه ندارد، قاعدتاً آن دستگاه را دچار اخلال خواهد کرد و تجربه نیز نشان داده است که در دولت آقای احمدی‌نژاد بعد از ۴ ماه خود رئیس‌جمهور با مشکل مواجه شد و وزیر را عزل کرد.

گرامی مقدم ضمن اشاره به نقش مخبر در تعیین وزرای پیشنهادی نیز بیان کرد: من اطلاعی از پشت صحنه چیدمان این ترکیب ندارم اما آنچه مسلم است این است که برای هر معاون اولی ترکیبی که بخواهد سکاندار شود، مهم است که با چه  کار کند. بنابراین چه آقای مخبر و چه افراد دیگر نظرات خود را به آقای رئیسی منتقل کرده‌اند اما من فکر می‌کنم که پیشنهادات فراتر از آقای مخبر باشد و دستگاه‌ها و نهادهایی، در همه اینها نقش داشتند. طبیعی است هر شخصی رئیس‌جمهور می‌شود از جوانب مختلف به او سفارشاتی می‌شود اما خروجی این سفارشات و پیشنهادات مهم است که در این زمینه کابینه پیشنهادی دارای این نقاط ضعفی است که گفتم. 

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز