خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در کراچی:

افزایش مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان نیازمند اقدام جدی دولت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۲۸

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: افزایش سطح مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان نیازمند اقدامات جدی‌تر از سوی دولت‌های دو طرف است.

به گزارش ایلنا، حسن نوریان در سخنرانی افتتاحیه وبینار همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه صنایع دارویی با اشاره به اینکه سیاست خارجی ایران بر اساس اعلام رئیس‌جمهور، اولویت روابط با همسایگان تنظیم شده است، اظهار کرد: ایران و پاکستان اگرچه دارای روابط بسیار مناسبی در حوزه سیاسی و فرهنگی هستند، اما سطح مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند اقدامات جدی‌تر از سوی دولت‌های دو طرف برای ارتقاء مناسبات اقتصادی است.

همچنین فعالان بازرگانی و سرمایه گذاران شرکت‌کننده در این وبینار،  مهمترین چالش توسعه روابط بازرگانی بین ایران و پاکستان را نبود کانال های بانکی و مشکل انتقال مالی و پولی عنوان کردند.

مسعود احمد رایزن بازرگانی و سرمایه گذاری سفارت پاکستان در تهران نیز گفت : قیمت مناسب هزینه های انرژی و حمل و نقل در ایران فرصت خوبی برای طراحی سرمایه‌گذاری مشترک در تولیدات دارویی است .

نجم‌الدین حسن جاوا رئیس شورای بازرگانی ایران و پاکستان وابسته به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان نیز ابراز امیدواری کرد : با ایجاد واحدهای تولیدی مشترک امکان تامین نیازهای متقابل دارویی بین ایران و پاکستان و حتی صادرات محصولات تولیدی مشترک به سایر کشورهای جهان وجود دارد.

وبینار همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه صنایع دارویی امروز با ابتکار اتاق بازرگانی تهران و فدراسیون اتاق های بازرگانی صنایع و معادن پاکستان ، سفارت پاکستان در تهران و سر کنسولگری ایران در کراچی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز