خبرگزاری کار ایران

علی‌پور با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره گرانی های اخیر:

ناتوانی دولت در مدیریت مساله تامین مرغ و تخم مرغ عجیب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۳۴

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس از نحوه عملکرد دولت در تامین کالاهای اساسی به ویژه مرغ و تخم مرغ انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز ۱۷ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان قرائت گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره گرانی های اخیر کالاهای اساسی، محمد علی‌پور نماینده ماکو طی سخنانی گفت: اشکال کار در این است که دولتی که می خواست مشکلات کشور را در ۱۰۰ روز حل کند بعد از گذشت ۸ سال آنچنان مدیریت کرده که در ماه های آخر مسئولیت خود، کل کابینه به کار گرفته می‌شود اما نمی تواند به تنهایی مشکل این روزها یعنی رفع صف های مرغ و تخم مرغ را حل کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی کنونی به مدیریت کلان کشور برمی گردد چرا که تامین کالاهای اساسی همچون مرغ از وظایف دولت بوده که بودجه را در اختیار دارد، ضمن اینکه چندین وزارتخانه متکفل تامین نیازهای کشور هستند و دولت بانک مرکزی و بودجه را نیز در اختیار دارد.

علی پور تصریح کرد: دولت باید در ابتدای سال نیازهای کشور را برآورد کرده و اولویت بندی می کرد آن هم در شرایطی که از ابتدای تشکیل این مجلس پیوسته ضرورت پیگیری مشکلات را به دولت گوشزد کردیم و از آن خواستیم تا برنامه خود برای تامین کالاهای اساسی را ارائه دهد و حتی مشکلات کشور توسط کمیسیون های تخصصی بررسی شده و به وزرا نیز انتقال داده شده بود.

نماینده ماکو در مجلس با بیان اینکه ایران با این میزان ظرفیت و پتانسیلی که دارد می تواند بسیاری از کالاهای اساسی را در داخل تولید کند، یادآور شد: وقتی در کشور ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری با بهره مندی از ارز ۴۲۰۰ فعالیت دارند چرا با تامین مرغ و تخم مرغ مواجه هستیم بنابراین این مشکل نشان می دهد که دولتی که فقط نام تدبیر را یدک می کشد هیچ تمشیتی برای رفع این مشکلات ندارد.

وی عنوان کرد: در اثر بی توجهی، کم لطفی و ناکارآمدی دولت دام های استان آذربایجان غربی که می توانند بیش از یک سوم گوشت موردنیاز کشور را تامین کنند به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند.

علی پور تاکید کرد: دولت از ۴ سال قبل به ظاهر پروژه سد کرم آباد و سیستم آبیاری تحت فشار را برای ۵۰ هزار هکتار از دشت های حوزه انتخابیه ام با پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان اجرا کرد و ۲ بار نیز به صورت صوری توسط رئیس جمهور افتتاح شد اما هنوز این زمین ها که مستعد کشت دانه های روغنی اعم از ذرت، جو و کنجاله هستند به بهره برداری نرسیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز