خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس در جمع خبرنگاران:

خانه احزاب بدون دخالت در راه‌اندازی خانه احزاب کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۴

در رابطه با خانه احزاب، همه توافق داشتند که خانه احزاب باید احیا شود. وزارت کشور اعلام کرد آمادگی دارد بدون اینکه دخالت خاصی داشته باشد، هر کمکی برای اینکه احزاب بتوانند خانه احزاب را فعال کنند، انجام دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در رابطه با خانه احزاب، همه توافق داشتند که خانه احزاب باید احیا شود. وزارت کشور اعلام کرد آمادگی دارد بدون اینکه دخالت خاصی داشته باشد، هر کمکی برای اینکه احزاب بتوانند خانه احزاب را فعال کنند، انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق‌شناس پس از جلسه نمایندگان تعدادی از احزاب با وزیر کشور، در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوعات مطرح شده در این جلسه، ضمن مثبت اریابی کردن این نشست گفت: این جلسه، جلسه بسیار خوبی بود و در آن آقای وزیر، آقای میرولد معاون سیاسی ایشان و همکارانشان فرصت کافی برای شنیدن صحبت‌های نمایندگان احزاب داشتند و شاید نزدیک به چهار پنجم وقت جلسه به سخنان نمایندگان احزاب اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه «در این جلسه راجع به سه موضوع خانه احزاب، یارانه احزاب و معاضدت حقوقی بحثشد»، افزود: در رابطه با خانه احزاب، همه توافق داشتند که خانه احزاب باید احیا شود. وزارت کشور اعلام کرد آمادگی دارد بدون اینکه دخالت خاصی داشته باشد، هر کمکی برای اینکه احزاب بتوانند خانه احزاب را فعال کنند، انجام دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: تاکید بر این بود که خانه احزاب محلی برای رقابت حزبی نیست بلکه محلی برای مشارکت، گفت‌وگو و همفکری و به عبارتی محفلی برای دوستی است و شاید احزاب باید نگاه صنفی برای حضور در خانه احزاب داشته باشند، یعنی رقابت‌ها بیرون از خانه احزاب باشد ولی در درون آن، همکاری و تلاش برای ارتقای فرهنگ حزبی و جایگاه تحزب در کشور باشد.

وی همچنین گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که اگر می‌توانند، ساختمان و محلی را برای خانه احزاب در نظر بگیرند و گفتند اگر خانه احزاب تا پایان سال به نتیجه برسد، این آمادگی را دارند که حتی زمین لازم را با کمکی که دولت، ‌ شورای شهر و شهرداری می‌کنند، هماهنگ کنند تا محلی برای خانه احزاب فراهم شود که به عنوان نماد فعالیت سیاسی در کشور مورد توجه باشد.

حق‌شناس با بیان اینکه «در این جلسه چند ایده برای خانه احزاب مطرح شد»، اظهار کرد: یک ایده این بود که رؤسای پیشین دعوت شوند و در جلساتی در مورد حضور احزاب بدون وزن‌کشی سیاسی امکان فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: من اشاره کردم که در جلسه قبل فقط ۶۰ نفر حضور داشتند که انتظار می‌رود جلسه آینده با حضور رئیس‌جمهور و نمایندگان تمام احزابی که پروانه دارند، برگزار شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان، اظهار کرد: ۲۲۸ حزب تاکنون توانسته‌اند از وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پروانه بگیرند و امیدواریم که جلسه بعدی، جلسه عام و همگانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز