خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

۵۶۰ میلیارد تومان مطالبات معوق دولتی با تلاش سازمان بازرسی وصول شد

کد خبر : ۱۱۱۴۶۲

در سال گذشته ۱۴ مورد بازرسی از زندان‌ها ۲۱ مورد بازرسی از نیروی انتظامی ۱۲۲ مورد بازرسی از شهرداری‌ها و ۴۶ مورد بازرسی از مراکز مربوط به مراکز بهدشت و درمان به صورت سرزده داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مجموع فعالیت‌های سازمان بازرسی در پیشگیری از سوء جریان‌ها و جرایم در سال گذشته منجر به ۵۶۰ میلیارد تومان وصول مطالبات معوق دولتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی سراج در سیزدهمین اجلاس آمبوزمان آسیایی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور باهدف بررسی وضعیت موجود نظام اداری و اصلاح آن، انجام بازرسی‌های برنامه‌ای از دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با توجه به اینکه این سازمان نمی‌تواند در انجام تکالیف قانونی خود منتظر شکایات اشخاص باشد و از جهتی دیگر نیز نظام اداری موظف است خدمات خود را در حد مطلوب در اختیار مراجعین قرار دهد انجام بازرسی از دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های سالانه سازمان لحاظ شده است.

وی افزود: درسال جاری از تمام تعداد برنامه‌های مصوب سازمان نظارت و بازرسی ۵۷ درصد آن در ۶ ماهه نخست آن اجرایی وگزارش آن به مراجع ذیربط ارسال شده است هچنین فعالیت‌های سازمان در قالب پیشنهاد اصلاحی، ساختاری، رفتاری، تشویقی و تعقیب انضباطی و کیفری در اختیار مراجع ذیصلاح قرار می‌گیرد.

سراج با اشاره به بازرسی‌های سرزده این سازمان تصریح کرد سازمان بازرسی کل کشور در راستای نظارت بر حقوق شهروندی از سوی دستگاه‌ها به انجام بازرسی‌هایی بدون دریافت شکایت نیز می‌پردازد که این بازرسی‌ها به شکل سرزده صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سال گذشته علاوه بر سایر موارد نظارتی ۱۴ مورد بازرسی از زندان‌ها ۲۱ مورد بازرسی از نیروی انتظامی ۱۲۲ مورد بازرسی از شهرداری‌ها و ۴۶ مورد بازرسی از مراکز مربوط به مراکز بهدشت و درمان به صورت سرزده داشتیم.

رئیس سازمان باززرس کل کشور همچنین در خصوص دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولتی سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان در راستای وظایف قانونی خود مصوبات دولت و مراکز عمومی را مورد بررسی قرار می‌دهد و چنانچه مصوبات و دستورالعمل‌ها مغایر قانون و حقوق شهروندی تشخیص داده شود از دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال این‌ها را می‌نماید.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور در انجام تکلیف قانونی خود و حفظ حقوق شهروندی و ایجاد زمینه مشترک مردمی در امر نظارت همگانی به ایجاد دفتر نظارت شامل بازرسان افتخاری و سازمان‌های مردم نهاد و از سال ۸۷ نیز از ظرفیت اشخاص خصوصی استفاده کرده است، گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۹۲ نفر در سطح کشور داوطلب فعالیت به عنوان بازرس افتحاری شدند که از این میان ۷ هزار و ۱۲۸ نفر در حال همکاری با سازمان هستتند و صلاحیت‌های سایر افراد نیز قابل بررسی است.

سراج در پایان با اشاره به اینکه مجموع فعالیت‌های سازمان بازرسی در پیشگیری از سوء جریان‌ها و جرایم در سال گذشته منجر به ۵۶۰ میلیارد تومان وصول مطالبات معوق دولتی شد گفت: همچنین این فعالیت‌ها موجب وصول ۷۷ میلیاد تومان جلوگیری از تضییع بیت المال، ۹۳۳ میلیارد تومان لغو و تجدید مزایده‌ها و مناقصات و ۶۵۶ میلیارد تومان رفع تصرف و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز