خبرگزاری کار ایران

تثبیت 9 میلیون هکتار از اراضی استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۰۴

رئیس کل دادگستری استان سمنان از تثبیت ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت حدنگاری ۹۵/۲ درصد از اراضی استان سمنان طی ۱۰ ماهه اخیر خبر داد .

به گزارش ایلنا،  محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر گفت: حمایت قانونی در اجرای حقوق مالکیت اشخاص در موضوعات تثبیت اراضی و املاک ، حدنگاری ،ثبت مالکیت های معنوی،اجرای اسناد رسمی ، تنظیم اسناد رسمی به صورت جدی در دستگاه قضایی استان در حال پیگیری و انجام است .

وی در ادامه  با اشاره به اجرای سیاست های سند تحول و تعالی قضایی امسال در خصوص حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی   افزود: در اجرای پایان طرح  کاداستر همه اراضی کشور در کمترین زمان ممکن و در راستای خدمت  به مردم   از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه قریب به ۹ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به پهناور بودن استان سمنان اظهار کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده معادل ۹۸ درصد از کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوده و صدور اسناد مالکیت حد نگاری ۹۵/۲ درصد از آن اراضی صورت پذیرفت.

عبداللهی با بیان اینکه اسناد مالکیت حد نگاری شده ۷۸ درصد از املاک شهری استان، صادر شده است، گفت: چنانچه صدور اسناد مالکیت برای املاک روستایی در سال ۱۴۰۲ به صورت رایگان انجام شود ، با جدیت و اهتمام موجود صدور اسناد مالکیت حدنگاری مالکان روستایی انجام خواهد شد .

وی در خاتمه افزود: حدنگاری میزان ۲ درصد باقی مانده از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در کمیسیون رفع تداخلات اراضی جهاد کشاورزی ، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش ، راه و شهرسازی مطرح و برای تحقق تثبیت این اراضی پیگیری های دستگاه قضایی ادامه دار خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز