خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

استان سمنان موفق به کسب رتبه اول کشوری در ارایه سرویس FTTH شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۳۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: این استان به دلیل افزایش 2.87 درصدی شاخص درصد پوشش خانوار مشترکین سرویس FTTH، موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شد.

به گزارش ایلنا، سید یاسر حسن پور با اشاره به افزایش 2.875 درصدی شاخص خانوارهای تحت پوشش سرویس FTTH (فیبرنوری تا منزل)در سطح استان افزود: از تعداد 215 هزار و ۵۷۱ خانوار استان، پوشش خانوارهای دارای سرویس FTTH از 37 هزار و 690 در انتهای آذر ماه 1400 به تعداد 43 هزارو 889 خانوار در آذر ماه 1401 رسیده است که رشد 2.875 درصدی این شاخص را نشان می دهد.

وی اظهار کرد:  مطابق آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استان سمنان با نصب 40 هزار و 832 پورت از طریق فناوری FTTH ، رتبه اول کشور درشاخص اصلی حوزه توسعه فیبر نوری به درب منازل که " درصد سرویس گیرندگان FTTH " می باشد را دارا است.

حسن پور با بیان این که استان سمنان درخصوص شاخص درصد پورت‌های منصوبه و درصد خانوار تحت پوشش نیز در رتبه دوم کشوری قرار دارد افزود: درحال حاضر با اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در بین استان های سراسر کشور، 20.359 درصد خانوار ها در استان سمنان تحت پوشش شبکه فیبرنوری FTTX قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه تصریح کرد: با توجه به لزوم توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری، بزودی اپراتور ایرانسل نیز در استان اقدام به راه اندازی سرویس FTTH برای تمامی مشترکین خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز